جستجو
فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

افزایش ارائه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی به ایرانیان خارج از کشور و مناطق محروم

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: افزایش ارائه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی به ایرانیان خارج از کشور و مناطق محروم در آیین‌نامه جدید دفاتر الکترونیک قضایی مورد توجه قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری میزان، محمد کاظمی فرد، با هدف بررسی عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین دیدار با مردم از یکی از این دفاتر در تهران بازدید کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تمام تلاشمان را به کار گرفتیم که اصلاح آیین‌نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با سرعت انجام شود، تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که زمان زیادی را برای اصلاح این آیین‌نامه صرف کرده‌ایم، زیرا معتقدیم استفاده از ظرفیت‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یک فرصت است که با خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان، رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

محمدکاظمی‌فرد با اشاره به اینکه ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یکی از خدمات نوینی است که در قوه قضاییه انجام شده است و این امکان را فراهم کرده است تا بخش خصوصی قسمتی از کار‌های قوه قضاییه را انجام دهد، افزود: باید با استفاده از ظرفیت ۶ هزار کارمند در این دفاتر در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم گام برداریم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: ترتیبی اتخاذ شده است که همانطور که خدمات در پنجره واحد در حال افزایش است، ارایه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی نیز افزایش یابد و اگر فردی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می‌کند، بتواند از تمام خدمات قوه قضاییه بهره‌مند شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در پنجره واحد قوه قضاییه تمام خدماتی که در اختیار همه افراد قرار می‌گیرد از جمله ابلاغ الکترونیک قضایی، نوبت‌دهی قضایی، استعلام سوابق محکومیت‌های مالی، استعلام مدارک قضایی، گواهی عدم سوءپیشینه، استعلام وضعیت وکیل و ثبت شکواییه سرقت را می‌توان انجام داد، گفت:همچنین در این پنجره واحد فرد می‌تواند جلسات رسیدگی که به صورت الکترونیکی قرار است برگزار شود را ببیند. در عین حال می‌تواند به نظرسنجی که از سوی قوه قضاییه برای او ارسال می‌شود پاسخ دهد. دادخواست بدوی و تجدیدنظرخواهی دیوان عدالت اداری و «ثبت من» را نیز در این پنجره واحد قرار داده‌ایم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکیدکرد: همچنین در آیین نامه جدید دفاتر خدمات الکترونیک، خدمات به ایرانیان خارج از کشور، بیماران خاص و مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است، در این بازدید رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در فضایی صمیمی با مراجعان به گفت‌وگو نشست و برای تسریع در امورشان راهکار‌هایی ارائه داد.

- دیدگاه‌ها -

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

از آنجا که خدمات دفاتر اسناد رسمی گستره‌ایی به وسعت ایران اسلامی دارد ما را برآن داشت تا در جهت هرچه بیشتر آشنا کردن مردم با مزایای سند رسمی و در عین حال ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به جامعه فرهیخته دفاتر اسناد رسمی گامی ولو اندک در جهت توسعه سند رسمی که ارتباط تنگاتنگی با امنیت اجتماعی جامعه دارد برداریم بدین منظور سایت مذکور در جهت ارائه آخرین اخبار و اطلاعات باذکر این نکته که فاقد هرگونه جنبه تبلیغاتی می‌باشد جهت خدمت به مردم و جامعه دفاتر اسناد رسمی راه اندازی نموده و دست یاری به سوی همه فرهیختگان جامعه حقوقی کشور دراز کرده و اسمتدادی به روشنی آفتاب دانش میطلبیم.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق مطالب و اطلاعات برای دفتر اسناد رسمی 662 تهران محفوظ می‌باشد، هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x