فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

مدیران توسعه اندیش

5/5

۱- یکی از لوازم استقلال و توسعه که شاید از مهم ترین آن باشد داشتن مدیرانی است که « توسعه اندیش » باشند و شجاعت به کارگیری روش‌های نوین مدیریتی را داشته باشند. مدیرانی که از ترک روش های سنتی هراس دارند و به آن خو گرفته اند هرگز تحول را تجربه نکرده و اجازه نخواهند داد که مجموعه تحت مدیریت ایشان نیز متحول شود.

۲- در عصر انفجار اطلاعات و همراه با توسعه دانش و آگاهی، ” اسرارگرایی ” رویه ای منسوخ و محکوم به فناست و رویکرد آینده مدیریت در هر سطحی، شفاف‌سازی است و مدیران روزآمد و دانا خود را از این قافله جدا نمی‌دانند

منتظر اقداماتی جهت شفاف سازی و گردش آزاد اطلاعات و کاهش استفاده از مهر محرمانه در کانون و همچنین احترام به ((حق آگاهی)) همکاران هستیم که صاحبان واقعی کانون هستند

۳- قدرت ارزیابی رویکردهای مدیریتی خود و نتایج آن را داشته باشند .

۴ – راهبردهای استراتژیک مبتنی بر آینده پژوهی تعریف شده و مشخص داشته باشند .

 

– به راستی چه کسی می خواهد که ما این چنین به خود مشغول باشیم ؟ درد عمیق و تأثر برانگیز کانون کدام است؟

واقعا” تا بحال مدیران برای « توسعه اقتصادی » کانون چه کرده اند ؟ برای استقلال کانون ها آیا هزینه ای می پردازند ؟ مگر می شود همزمان از « حرمت کاتبین بالعدل » سخن گفت و و همچنان با بی اعتمادی کامل برای تایید هرسندی سردفتر را و امر کتابت را گرفتار معضل اثر انگشت کرد؟

 

آیا مشغول شدن به این اندازه از اختلافات درونی نیست که سبب شده است از بسیاری از دردهای صنفی کلان غافل شویم؟؟

امروز برای پیاده کردن کدام مدل توسعه ای در کانون ، یک نشست ترتیب داده ایم تا مسئله بیکاری و ضیق معیشت همکاران مرتفع شود ؟ اما در مقابل چند هزار نفر ساعت صرف « مهندسی انتخابات » و « انسجام بخشی » به این نوع تشکل‌ها کرده‌ایم.

امروز نیازمند مدیرانی معتدل، بصیر، آگاه، مستقل و عدالت مدار هستیم که حداقل شمّ مدیریت سیاسی و قدرت ارزیابی مدل و ساختاری که با عملکرد خود در کانون رقم می زنند را داشته باشند و مسیر هدایت مجموعه را از میان راه و بیراه بشناسند. ناخدایی می‌خواهیم که در طوفان و شب و دریا، از هجوم امواج نترسد و راه ساحل را بشناسد. مدیرانی که از فن آوری های نوین گریزان نباشند مدیرانی که برای توسعه کانون‌ها گزارش عملیاتی و کارنامه قابل دفاع داشته باشند مدیرانی که از حیثیت کانون، تمام قد دفاع کنند و از همه مهم تر و مهم تر از همه، دارای « تقوی مدیریتی » باشند.

- دیدگاه‌ها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *