فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

حضور معاون سازمان ثبت در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه

حضور معاون سازمان ثبت در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه جهت رسیدگی به مشکلات مراجعه کنندگان

به گزارش خبرگزاری میزان  – مهدی اقبال با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مشکلات حدود ۱۲ نفر از مراجعان را مورد بررسی قرار داد و تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

گفتنی است که دیدار مردمی معاون سازمان ثبت اسناد و املاک حدود دو ساعت به طول انجامید که در این دیدار بعد از استماع مشکلات راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ثبتی مراجعان مطرح شد.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص برگزاری دیدار مردمی امروز اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مردم از طریق حضور روسا و معاونان قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی اقدام خوبی است.

وی افزود: امروز حدود ۱۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که عمده مشکلات، مربوط به تعارض در اسناد مالکیت بود که علت تعارض در اسناد مالکیت، عدم تثبیت املاک و عدم اقدام به موضوع بحث کاداستر است.

اقبال در ادامه بیان کرد: اگر کاداستر به طور کامل اجرا شود دیگر تعارض در اسناد مالکیت به وجود نمی آید.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: یکی از اقدامات و سیاست های سازمان ثبت این است که در حوزه شهری، زراعی و روستایی، املاک در ید مالکانه مردم را کاداستر کرده تا از تعارضات جلوگیری‌کند و اگر این اقدام به طور کامل صورت بگیرد ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی کاهش پیدا می‌کند.

اقبال بیان کرد: در یکی از پرونده ها که امروز مورد بررسی قرار گرفت بالغ بر ۳۰۰ نفر از افراد به طور مستقیم و غیرمستقیم در بحث تعارض دخیل بودند.

برای آشنایی با شرایط و ضوابط قرارداد مشارکت در ساخت مطالعه کنید.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: یکسری از موارد مطرح شده در خصوص جهل به قانون از جانب مردم است به طوری که حقوق بسیاری از مردم به دلیل جهل به قانون تضییع می‌شود.

وی بیان کرد: باید بحث قواعد حقوقی و ثبتی را فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم.

اقبال در ادامه گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید در بحث توسعه سند رسمی و بحث کاداستر اقدام کند و دستگاه‌های متولی نیز پای کار بیایند تا مشکلات مردم مرتفع شوند.

برای آشنایی با شرایط واگذاری تخلفات رانندگی مطالعه کنید.

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها