فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

صدور سند حدنگار کشاورزی

در مطلب از دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران به مجوز مجلس به سازمان ثبت اسناد واملاک کشور برای صدور سند حدنگار کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجوز دادند که برای کلیه قطعات اراضی کشاورزی با هر مساحتی سند مفروز حدنگار با قید کاربری کشاورزی صادر کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولید کشاورزی ، ماده ۱۲ این طرح را تصویب کردند.
طبق این مصوبه، به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می شود در اجرای قانون جامع حدنگار برای کلیه قطعات اراضی کشاورزی که تا زمان تصویب این قانون دارای تصرفات مفروز بوده و منشاء آن تصرفات قانونی باشد با هر مساحتی سند مفروز حدنگار با قید کاربری کشاورزی صادر کند.
پس از صدور سند مالکیت حدنگاری موضوع این ماده هرگونه افراز، تقسیم و تفکیک اراضی مذکور مشمول قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی- اقتصادی مصوب ۲۵ فروردین ۸۳ خواهد شد.
تبصره ۱– سازمان امور اراضی مکلف است ظرف یکسال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون کلیه سوابق لازم اعم از نقشه ها و مستندات مربوط به این ماده را در اختیار سازمان ثبت و اسناد و املاک قرار دهد.
تبصره ۲– چنانچه متصرفین قانونی اراضی کشاورزی ظرف دو سال از اجرای این قانون اقدام به مستندسازی و تشکیل پرونده از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک جهت صدور حدنگاری کنند از ۵۰ درصد حق الثبت معاف خواهند بود و بعد از انقضای مدت مذکور به ازای هر سال یک برابر تا حداکثر ۳ برابر حق الثبت اضافه دریافت خواهند شد.
تبصره ۳–  پس از گذشت زمان مقرر در تبصره ۲ این ماده ارائه هرگونه خدمات توسط وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط منوط به سند حدنگاری کشاورزی توسط متقاضی است.

تبصره ۴-این ماده نیز جهت بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد
تبصره ۵– دستورالعمل این ماده و تبصره های ذیل آن و چگونگی دریافت هزینه های مربوط حداکثر ۳ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان ثبت اسنادی و املاک با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی پس از تائید رئیس قوه قضائیه توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد شد.

برای اطلاع از شرایطی که الزام سند رسمی ایجاد کرده مطالعه کنید.

- دیدگاه‌ها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *