متمم قرارداد تغییر نرخ خسارت تاخیر تادیه بانک اقتصاد نوین

متن حقوقی متمم قرارداد تغییر نرخ خسارت تاخیر تادیه بانک اقتصاد نوین

پیرو قرارداد رهنی شماره ۸۵۶۴۱-۸۸/۳/۱۷ تنظیمی این دفترخانه که از این پس اختصاراً قرارداد اصلی نامیده می‌شود متمم قرارداد حاضر بین امضا کنندگان ذیل منعقد گردید.

[tmt-restrict]

پیرو قرارداد رهنی شماره ………………………… تنظیمی این دفترخانه که از این پس اختصاراً قرارداد اصلی نامیده می‌شود متمم قرارداد حاضر بین امضا کنندگان ذیل منعقد گردید.

الف: بانک اقتصاد نوین با مشخصات فوق که در این متمم قرارداد بانک نامیده می‌شود.

ب: ……………………… با مشخصات فوق که از این پس در این متمم قرارداد اختصارا” مشتری نامیده می‌شود.

ج: …………………… نامبرده فوق که از این پس در این متمم قرارداد راهن نامیده می‌شود.

بعدالحضور متمم قرارداد حاضر به شرح زیر و با شرایط و تعهدات مذکور در قرارداد اصلی بین نامبردگان فوق منعقد و طرفین ملتزم و متعهد به اجرای آن گردیدند.

ماده ۱) با درخواست مشتری / راهنین مبلغ مندرج در ماده ۲ قرارداد شماره ………………… که به شرح قرارداد مذکور مشتری می‌تواند از آن استفاده نموده و به بانک بدهکار گردد با موافقت بانک به مبلغ …………………… ریال افزایش پیدا کرده لذا کلیه بدهی‌های مشتری در قبال بانک تا مجموع مبالغ تسهیلات اعم از اصل و سود و جرایم تاخیر به شرح این قرارداد و قرارداد فوق و به استناد هر دو قرارداد از مشتری قابل مطالبه و وصول خواهد بود.

ماده ۲) مدت مندرج در ماده ۵ قرارداد اصلی به ده سال افزایش یافت بنابراین تاریخ خاتمه قرارداد به موجب متمم حاضر مورخ ۹۸/۱۱/۲۰ می‌باشد.

ماده ۳) با توجه به افزایش مبلغ قرارداد بانک بمیزان مبلغ مندرج در ماده یک فوق مازاد ارش ششدانگ پلاک ثبتی فوق الذکر را با کلیه مستحدثات و توابع شرعیه و عرفیه و امتیازات و انشعابات منصوبه و غیر منصوبه در آن در وثیقه و رهن بانک قرار گرفت. قبض و اقباض و و سایر شروط مربوط به رهن و ارتهان بعمل آمد و موارد وثیقه مجدداً بصورت امانت در اختیار راهن قرارداده شد که تا اطلاع ثانوی از آن استیفاء منافع نماید. وثیقه و مورد رهن قرارداد اصلی و متمم قرارداد حاضر وثیقه احدی را تشکیل و در قبال تعهدات مشتر ی در قرارداد اصلی و متمم قرارداد حاضر در رهن و ثیقه بانک می‌باشد.

ماده ۴) با توجه به اینکه سایر شرایط و مفاد قرارداد اصلی تنظیمی به شماره فوق الذکر کماکان به قوت و اعتبار خود باقی است از تاریخ تنظیم این متمم قرارداد نرخ خسارت تاخیر تادیه نیز به شرح ذیل تغییر یافت و این تغییر از هر جهت و بابت تا تصفیه کامل بدهی و فک سند مورد تائید مشتری / راهنین می‌باشد.

مشتری با توجه به قانون عملیات بانکی بدون ربا و مفاد تصویب نامه شماره ۱۵۳۹۶۵/ت / ۴۱۴۹۵ ه مورخ ۳/ ۸/ ۸۸ هیات محترم وزیران در خصوص آیین‌نامه وصول مطالبات سررسید گذشته معوق و مشکوک الوصول موسسات اعتباری متعهد گردید/گردیدند در صورت عدم پرداخت اقساط یا هر گونه طلب بانک در سررسیدهای مقرر از تاریخ سررسید تا تصفیه کامل بدهی و همچنین در مواردی که مشتری در اثنای مدت این قرارداد به تشخیص بانک تخلف نماید/نمایند از تاریخ تخلف مشمول پرداخت وجه التزام (خسارت تاخیر تادیه) بر مبنای نرخهای زیر خواهد/خواهند بود.

• الف: ۶% به علاوه نرخ سود قرارداد مجموعا” ۳۴ درصد در سال نسبت به مانده بدهی برای مطالبات جاری (از سررسید تا دو ماه تاخیر).
  • ب: ۸% به علاوه نرخ سود قرارداد مجموعا ۳۶ درصد در سال نسبت به مانده بدهی برای مطالبات سررسید گذشته (بیش از ۲ ماه تاخیر از سررسید تا ۶ ماه).
  • ج: ۱۰% به علاوه نرخ سود قرارداد مجموعا ۳۸ درصد در سال نسبت به مانده بدهی برای مطالبات معوق (بیش از ۶ ماه تاخیر از سررسید تا ۹ ماه).
  • د: ۱۲% به علاوه نرخ سود قرارداد مجموعا” ۴۰ درصد در سال نسبت به مانده بدهی برای مطالبات معوق (پس از ۹ ماه تاخیر از سررسید تا ۱۸ ماه).
  • ه: ۱۴% علاوه بر نرخ سود قرارداد مجموعا ۴۲ درصد در سال نسبت به مانده بدهی برای مطالبات مشکوک الوصول (تاخیر مازاد ۱۸ ماه از سررسید).

تبصره ۱: تسهیلات کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال مشمول افزایش نرخ تاخیر تادیه فوق الذکرنبوده و در هر زمان صرفا متعهد پرداخت ۶% به علاوه نرخ سود قرارداد خواهند بود.

ماده ۵) سایر مفاد و تعهدات و شرایط مندرج در قرار داد اصلی فوق که مورد قبول مشتری است کماکان به قوت و اعتبار خود باقی بوده و شامل متمم قرارداد حاضر نیز می‌گردد و مشتری و راهنین مکلف به تبعیت از کلیه شرایط و تعهدات پیش بینی شده در قرارداد مذکور می‌باشد.

ماده ۶) متمم قرارداد حاضر جز لاینفک قرارداد اصلی بوده و مفاد آنها تواما قابل اجرا است.

[/tmt-restrict]