اثر انگشت الکترونیکی

5/5
اثر انگشت الکترونیکی محضر 662 تهران

اشتراک‌گذاری

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در email

لینک کوتاه مطلب

https://www.notary662th.ir/?p=15564

شاید برای شمار کاربردی باشد

اثر انگشت الکترونیکی ،حل مشکل جعل هویت با سیستم الکترونیکی

در گذشته برخی افراد با اسناد جعلی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و اقدام به تنظیم سند می‌کردند اما امروز با ثبت اثر انگشت الکترونیکی جلوی این تخلفات گرفته خواهد شد. معاون قوه قضاییه همچنین بیان کرد: در گذشته اگر سردفتری خدشه‌ای در صلاحیتش به وجود می‌آمد باز آن فرد فعالیت می‌کرد ولی امروز با وجود سیستم الکترونیکی اگر در صلاحیت سردفتری خدشه‌ وارد شود، امکان دسترسی به سیستم از آن سلب شده و همچنین اعتبار امضای وی از بین می‌رود و فعالیتش متوقف می‌شود.

 

اثر انگشت الکترونیکی :

در گذشته افراد با مدارک جعلی به دفاتر مراجعه و اقدام به تنظیم اسناد می کردند که امروز این مشکل حل شده است. به گفته وی، همچنین با وجود سیستم الکترونیک بسیاری از مشکلات از جمله جعل هویت حل شده که این یکی از اقدامات مهم محسوب می‌شود. تویسرکانی بیان کرد: ارتباط برخط با پایگاه‌های سردفتران به جهت اطلاعات به روز سردفتران و وضعیت فعالیت و صلاحیت آنها، همچنین بهره‌گیری از امضای الکترونیکی در فرآیند تنظیم و صدور اسناد و استفاده برخط از مرکز گواهی امضای الکترونیکی سازمان در جهت تشخیص هویت و اصالت سردفتر امضاءکننده سند الکترونیکی از دیگر کارکردهای سامانه ثبت الکترونیک اسناد است. وی ادامه داد: روزانه ۷ هزار پیامک کوتاه از سیستم مرکزی سازمان به دریافت‌کنندگان خدمات ارسال می‌شود و به جرات می‌توان گفت که بیش از ۲۵ میلیون پیامک برای خدمت‌گیران از ابتدای شروع سامانه ثبت الکترونیک به آنها ارسال شده است.

در گذشته صدها بازرسی در سراسر کشور نسبت به دفاتر صورت می‌گرفت که علاوه بر سنتی بودن تمام مراحل، جامع نبود که خود مشکلات بسیاری را به همراه داشت اما امروز با ثبت الکترونیک اسناد، پشتیبانی فنی متمرکز از سازمان امکان اطلاع‌رسانی از وضعیت صدور سند به صورت پیامک، عدم امکان ویرایش سند پس از اخذ شناسه یکتا، انجام کنترل‌های سیستمی لازم در فرآیند تنظیم اسناد نظیر کنترل اصالت سند، از دیگر ویژگی‌های سامانه ثبت الکترونیک است.

ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی و همچنین اطلاعات برخط با شناسه ملی افراد حقوقی و استفاده برخط از مرکز گواهی امضای الکترونیکی و ارتباط برخط پایگاه اطلاعات بخشنامه‌های ثبتی از جمله ممنوع المعامله‌ها، محجورین و اسناد فاقد اعتبار با وجود سامانه ثبت الکترونیک امکان پذیر شده است.

- دیدگاه‌ها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از آنجا که خدمات دفاتر اسناد رسمی گستره‌ایی به وسعت ایران اسلامی دارد ما را برآن داشت تا در جهت هرچه بیشتر آشنا کردن مردم با مزایای سند رسمی و در عین حال ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به جامعه فرهیخته دفاتر اسناد رسمی گامی ولو اندک در جهت توسعه سند رسمی که ارتباط تنگاتنگی با امنیت اجتماعی جامعه دارد برداریم بدین منظور سایت مذکور در جهت ارائه آخرین اخبار و اطلاعات باذکر این نکته که فاقد هرگونه جنبه تبلیغاتی می‌باشد جهت خدمت به مردم و جامعه دفاتر اسناد رسمی راه اندازی نموده و دست یاری به سوی همه فرهیختگان جامعه حقوقی کشور دراز کرده و اسمتدادی به روشنی آفتاب دانش میطلبیم.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق مطالب و اطلاعات برای دفتر اسناد رسمی 662 تهران محفوظ می‌باشد، هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.