مشاوره ثبتی چیست | مزایای استفاده از خدمات این نوع از مشاوره در امور ثبتی
پیش از ثبت هر گونه سندی مشاوره بگیرید
اسناد رسمی انواع گوناگونی دارند که از جمله آنها میتوان به اسناد مالکیت، اسناد ازدواج، طلاق و اسناد مرتبط با ارث اشاره کرد. هریک از این اسناد دارای قوانین پیچیده و اصطلاحات حقوقی هستند که بسیاری از مردم با آنها آشنایی ندارند. همین عدم آشنایی میتواند سرچشمه بسیاری از اختلافات یا تضییع حقوق افراد شود. بههمین علت پیش از تنظیم اسناد رسمی و امور ثبتی دیگر پیشنهاد میشود از خدمات مشاوران حرفهای حقوقی در زمینه مشاوره ثبتی بهره بگیرید. در این مطلب با این نوع از مشاوره و مزایای آن آشنا میشویم.
مشاوره ثبتی چیست؟
مشاوره ثبتی یکی از انواع پرکاربرد مشاوره حقوقی است در زمان ثبت اسناد ، انتقال اموال، تنظیم هر گونه قرارداد در خصوص شرکتها، وکالت نامه و مشارکت کاربرد دارد. این نوع از مشاوره در زمینه امور ثبتی انجام میشود و در نوع پیشرفته آن میتوانیم از خدمات سران محترم دفاتر اسناد رسمی استفاده کنیم. سران دفاتر اسناد رسمی مشاوران ثبتی متخصص و متبحر در تمامی زمینههای ثبت اسناد و قوانین مربوط به آنها هستند و میتوانند به شما در زمینه این قوانین، حمایت از حقوق طرفین، انتخاب مسیر درست برای روندهای حقوقی و کاهش زمان انجام این روندها مشاوره بدهند.
مزایای استفاده از مشاوره دفاتر اسناد رسمی
مشاوره ثبتی خدمتی از جانب دفاتر اسناد رسمی و سردفتران و مجموعه دفتر اسناد که متخصص در حوزههای مختلف امور ثبتی است. این خدمات عامل حفاظت از حقوق شما بهشمار میآیند و به شما کمک میکنند اسنادی بدون نقص و با رعایت تمامی جوانب و قوانین را ثبت کنید و یا از قوانین متناسب با سند رسمی برای احقاق این حقوق، اقدام کنید. برخی از مزایای استفاده از خدمات مشاوران سردفتران عبارتند از:
- دریافت مشاوره در زمینه تمامی قوانین مرتبط با امور ثبتی
- آشنایی با قوانین مرتبط با امور ثبتی که در یک زمینه خاص و مورد نظر مراجع، کاربرد دارند
- افزایش سرعت روندهای ثبتی
- آشنایی با تمامی مدارک لازم برای انجام امور ثبتی
- ایجاد یک سند رسمی که تمامی موارد حقوقی مورد نیاز متقاضی مشاوره را پوشش دهد
- رصد کردن پروندهها و آگاهی از شرایط پرونده و امکان عملکرد بهموقع در امور ثبتی
- امکان همراهی با شما در ادارات و کمک به طی مراحل در زمانی کمتر
- امکان دریافت وکالت ثبتی و انجام امور ثبتی به جای متقاضیان
تفاوت مشاوره ثبتی و استفاده از خدمات وکیل ثبتی
خدمات مشاوران ثبتی محدود به ارائه مشاوره در زمینههای مختلف امور ثبتی، روندهای ثبت احوال، اسناد، اموال و شرکتها است. وکلای ثبتی اما در کنار مشاوره مورد نیاز، بهجای شما و با دریافت وکالت ثبتی از شما، امور ثبتی را انجام میدهند.
برای مثال در زمان ثبت شرکت میتوانید تمامی آگاهیهای مورد نیاز درباره موضوعات فنی، مدارک مورد نیاز، روندهای ثبت شرکت، مسئولیتهای سهامداران و اعضای هیات مدیره را در اختیار شما قرار میدهند. اما اگر بخواهید از خدمات وکیل ثبتی استفاده کنید، وکلای ثبتی میتوانند تمامی روندهای اداری و حقوقی ثبت شرکت را در مراجعی مختلفی مانند: ادارات، سازمانها و دادگاه انجام دهند. حل مشکلات مرتبط با مالیات شرکتها، انجام روندهای ثبت برند و اعتراض در کمیسیون و دادگاه، از دیگر موارد اقدامات وکیل ثبتی با توجه به پرونده مورد نظر و نیازهای مراجعان است.
مشاوره ثبتی در زمینه اسناد ملکی
یکی از انواع پرکاربرد مشاوره ثبتی، مشاوره در زمینه اسناد و پروندههای ملکی است. در واقع اختلاف در مالکیت یکی از مباحث مهم حقوقی و موضوع بسیاری از پروندههای دعاوی ملکی و امور ثبتی است. بهترین راه برای پیشگیری از این دعاوی، استفاده از خدمات مشاوران ثبتی است؛ مشاوران ثبتی با کنترل دقیق روند ثبت اسناد و آگاهیرسانی به شما در زمینه قوانین و معانی اصطلاحات موجود در سند از بروز این نوع از اختلافات پیشگیری میکنند.
در هر صورت بعد از تنظیم اسناد نیز افراد میتوانند دعاوی خود را در زمینه مالکیت با مراجع حقوقی در میان بگذارند و در این موارد عموما از طرح دعوای اثبات مالکیت استفاده میشود. برخی از موارد دعاوی ثبتی مرتبط با اسناد مالکیت عبارتند از:
- اعتراض به تحدید حدود ملک
- دعاوی ثبت اسناد
- اعتراض به ثبت ملک
- اعتراض به حقوق ارتفاقی
- اعتراض به رای شواری حل اختلاف
- اعتراض و موارد اشتباهی پیش از ثبت ملک
- تعیین وضعیت اراضی و اعیان فاقد سند رسمی
مثالهایی دیگر از خدمات مشاوره دفاتر اسناد رسمی
فرض کنید میخواهید اموال شما پس از فوت فقط به همسر شما انتقال یابد و به عکس و چیزی از این اموال به فرزندان یا ورثه دیگر منتقل نشود. مشاوران ثبتی به شما کمک میکنند سند رسمی دقیق و جامعی در این زمینه تنظیم کنید و به ثبت برسانید.
گاهی زوجین میخواهند سندی در زمینه دریافت یا اعطای حضانت فرزند تنظیم شود. مشاوران ثبتی به شما کمک میکنند تا با در نظر داشتن حقوق و تکالیف شما، چنین سندی با دقت کامل تنظیم شود. مشاوره حقوقی در زمینههای مختلف خرید و فروش املاک و خودرو نیز کاربرد دارند. اطمینان از این که یکی از طرفین معامله، ممنوعالمعامله نباشد و دریافت آگاهیهای لازم در مورد ملک یا خودرو از مزایای دریافت مشاوره ثبتی در این زمینه است.
دریافت خدمات مشاوره از دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران
استفاده از خدمات مشاوره ثبتی بهترین راه برای احقاق حقوق شهروندان در تمامی زمینههای امور ثبتی و دعاوی ثبتی است. اگر با مزایای این خدمات آشنا باشیم، هرگز پیش از دریافت این خدمات، پای هیچ سندی را امضا نمیکنیم؛ زیرا یکی از مهمترین پیشنیازهای ثبت اسناد، آگاهی طرفین از مفاد سند و قوانین و اصطلاحات حقوقی مرتبط با آن است.
دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران افتخار دارد که میتواند خدمات مشاوره ثبتی را در امور گوناگون و اسناد مالی و غیر مالی به متقاضیان دریافت این خدمات با بالاترین کیفیت ممکن ارائه دهد. همچنین در ادامه دریافت این خدمات میتوانید انجام روندهای مختلف امور ثبتی را به وکلای ثبتی ما بسپرید تا در کمترین زمان، بهترین نتایج برای شما حاصل شود.
برخی از انواع خدمترسانی توسط مشاوران ثبتی عبارتند از:
- مشاوره تلفنی
- مشاوره اینترنتی در سایت
- مشاوره در شبکههای اجتماعی
- مشاوره حضوری