فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

ثبت درخواست تنظیم و بررسی قرارداد آنلاین

درخواست بررسی آنلاین قرارداد - دفتر اسناد رسمی 662

متن جدید تضمین سردفتر 

تضمین:

چون در نظر است خانم / آقای ………. با مشخصات مزبور به سر دفتری اسناد رسمی منصوب گردد طبق مقررات و ایین نامه دفاتر اسناد رسمی باید تضمین ابواب جمعی بسپارد و در این تاریخ نامبرده فوق در دفتر حاضر و متعهد و ملتزم گردید که در قبال هر گونه کسری در امد یا بدهی یا به هر عنوان خسارتی که در مدت تصدی به سر دفتری اسناد رسمی به زیان دولت و اشخاص مشهود گردد و طبق برگهای حسابداری و یا ترتیب دیگری بدهی نامبرده از طرف اداره صلاحیتدار معلوم و یا اینکه اضافه دریافتی شخص ایشان در قبال وجوه ماخوذه از ارباب رجوع بدست آید تا میزان مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ( یک میلیارد ریال ) از بدهی و خسارت وارده به دولت و یا اشخاص و یا محکومیتهای نقدی دادگاه انتظامی سرفتران و دفتریاران که البته حقوق دولت مقدم بر اشخاص خواهد بود را بدون هیچگونه عذری از عهده بر اید و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تعیین بدهی می تواند از وجه التزام مذکور استفاده نماید و این التزام تا زمانیکه به حساب دوران تصدی نامبرده  رسیدگی و تسویه نشده است شامل نقل و انتقال و کفالت و غیره نیز می باشد . این سند با توجه به ماده ۱۵ ایین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی شماره ۹۰۰۰/۵۸۳/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ تنظیم گردید.

. ضامن : اینجانب …………… به شماره حکم کارگزینی …………….. با مشخصات فوق الذکر شاغل در اداره  ………….. متعهد و ملتزم می شوم هر زمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره کل ثبت اسناد و املاک حوزه ثبتی خدمت سردفتر، خسارت وارده از ناحیه متعهد را از هر حیث تقویم و مورد مطالبه قرار داد و پرداخت مبلغ مورد مطالبه از جانب متعهد مواجه با اشکال شود حق صدور اجرائیه علیه هر یک از دو نفر متضامنا داشته و تشخیص و میزان خسارت ناشی از عدم ایفای تعهد نیز با سازمان مذکور بوده و قطعی و غیر قابل اعتراض میباشد .

متن قدیم حقوقی سند تضمین سردفتر:

بشرح نامه شماره …………. مورخ …………. اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در نظر است آقای ………….. با مشخصات فوق به سردفتری اسناد رسمی تهران منصوب گردد و طبق مقررات و آیین‌نامه دفاتر اسناد رسمی باید تضمین ابواب جمعی به مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال بسپارد لذا مبلغ مزبور را به موجب فیش بانکی شماره …………. مورخ ……….. به بانک ملی ایران شعبه ……… تودیع نموده و در این تاریخ نامبرده فوق در دفتر حاضر و متعهد و ملتزم گردید که در قبال هرگونه کسر دخل و یا به هر عنوان خسارتی که در مدت تصدی مشارالیه به سردفتری اسناد رسمی تهران بر زیان دولت و اشخاص مشهود گردد و طبق برگ‌های حسابداری و یا ترتیب دیگری بدهی نامبرده از طرف اداره صلاحیت‌دار معلوم و یا آنکه قبض شخص ایشان در قبال وجوه ماخوذه از ارباب رجوع بدست آید تا میزان مبلغ مزبور از بدهی و خسارت وارده به دولت و یا اشخاص و یا محکومیت‌های نقدی، دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران که البته حقوق دولت مقدم بر اشخاص خواهد بود را بدون هیچگونه عذری از عهده برآید و اداره کل ثبت تهران در صورت تعیین بدهی می‌تواند از محل فیش بانکی مذکور استفاده نماید و این التزام تا زمانی که بحساب دوران تصدی مشارالیه رسیدگی و تسویه حساب نشده شامل موارد نقل و انتقال و کفالت و غیره نیز می‌باشد. این سند به استناد نامه فوق و با توجه به شق ۴ ماده ۹ آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی تنظیم گردید.

ضمنا” ……………….. طبق معرفی‌نامه شماره …………….. مورخ ………… به نمایندگی از طرف اداره محترم ثبت اسناد و املاک تهران ثبت و سند را امضاء نمودند.

جهت مطالعه

سردفتری ایران و ضرورت بازبینی در روش اجرای آن – دانلود مقاله

دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران آمادگی کامل جهت تنظیم سند اقرار جهیزیه و ارایه مشاوره حقوقی و ثبتی در این زمینه را دارد.

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها