فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

ثبت درخواست تنظیم و بررسی قرارداد آنلاین

درخواست بررسی آنلاین قرارداد - دفتر اسناد رسمی 662

متن حقوقی سند صلح ملک در قبال مهریه 

مصالح و متصالح، بترتیب زوج و زوجه سند ازدواج شماره دفتر رسمی ثبت ازدواج شماره

 متن حقوقی سند صلح ملک در قبال مهریه  : متصالح مورد صلح را با مشخصات مذکور در این سند رؤیت کرده و از مکان و موقعیت و کم و کیف آن اطلاع دارد، اقباض و قبض بعمل آمد و مورد صلح تسلیم متصالح شد، متصالح به تصرف آن اقرار می کند و با آگاهی از مفاد و مندرجات این سند صلح را قبول کرد.

عوض مال الصلح، با توافق و تراضی متعاملین ” تمامی /……. مهر و صداق متصالح” عوض مال الصلح است و مورد صلح در قبال مهر و صداق متصالح که طبق مفاد سند ازدواج عبارتند از……………………. به متصالح انتقال یافت و تملیک شد، بنابراین با ثبت و امضاء این سند، متصالح در قبال تملک مورد صلح، در سلامت جسم و روان و با اراده و اختیار کامل منجز و بدون قید شرط مصالح را از بابت مهر و صداق خود بری الذمه اعلام می‌کند و نسبت به مابه التفاوت احتمالی ارزش عوضین و کم و بیش آن هیچ گونه ادعایی ندارد، متعاملین کلیه حقوق ناشی از مابه التفاوت احتمالی ارزش عوضین و ناشی از تمامی دعاوی و تنازعات تحقق یافته موجود و تحقق نیافته و احتمالی آتی را در قبال یک سیر نبات موهوب صلح نموده و به مصالحه خاتمه دادند و ادعایی ندارند و حق طرح هر گونه ادعا و اعتراض و انکار را از خود سلب و ساقط کردند، کافه خیارات در مقام صلح از طرفین ساقط است. مصالح لغایت پنجاه سال ضامن کشف فساد معامله خواهد بود که در این صورت علاوه بر رد عوض مال الصلح از عهده غرامات و خسارات وارده به متصالح برآید. منافع مورد صلح به کسی واگذارنشده است و متعلق به متصالح است.

 به این ترتیب عقد صلح به شرح فوق محقق شد و عین و منافع مورد صلح به متصالح انتقال یافت و در قبال آن، مصالح (زوج) از بابت مهر و صداق متصالح (زوجه) بری الذمه است.

 به اظهار مصالح و تأیید متصالح مورد صلح با مشخصات مذکور در گواهی پایان کار کماکان منطبق است و از تاریخ صدور پایان کار تا این تاریخ مورد صلح تغییری نکرده و بنای اضافی در آن احداث نشده است، متصالح به اتفاق مصالح عواقب حقوقی و کیفری اثبات خلاف ادعای خود را می پذیرند و بنحو تضامن پاسخگوی هرگونه ادعا و اقدام مراجع صالحه و مسئول و ضامن جبران خسارات و متقبل پرداخت جرائم ناشی از تخلفات ساختمانی بوده و پرداخت هر مبلغ بدهی های مورد صلح را از بابت آب و برق و گاز و هرگونه عوارض شهرداری از جمله عوارض موضوع تبصره ماده ۷۴ــ قانون شهرداری‌ها و بدهی موضوع ماده ۳۷ــ قانون تأمین اجتماعی و هرنوع مالیات از جمله مالیات نقل و انتقال موضوع این سند و مطالبات سایر ادارات و دیگر وجوه ناشی از حقوق عمومی را تقبل و تعهد می کنند. چنانچه هر یک از متعاملین بابت موارد مذکور ناگزیر از پرداخت وجهی شود که پرداخت آنها بعهده طرف دیگر بوده حق مراجعه و مطالبه خواهد داشت.

به موجب شرط ضمن عقد، متصالح وکیل مصالح است تا هرگونه اشتباهات احتمالی در تنظیم و ثبت این سند و سند مالکیت و صورتمجلس تفکیکی و سوابق ثبتی را در صورت لزوم با ثبت و امضاء اسناد و اقرارنامه‌های اصلاحی بدون تغییر در ارکان و ماهیت عقد وسند، رفع و اصلاح کند.

مواد ۱۶ و ۱۸ آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء در مورد اقامتگاه و لزوم اعلام نشانی جدید تذکر داده شد.

مستند به بند ب ماده ۳۴ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی امضا کننده ، با اقرار به اطلاع از قوانین و مقررات مرتبط با این سند اعلام و اظهار نمود ، مفاد سند به اینجانب تفهیم و از آن مطلع شدم .

مدارک و مستندات تنظیم سند صلح ملک در قبال مهریه :

۱- مدارک احراز هویت متعاملین اعم از شناسنامه و کارت ملی 

۲- سند نکاحیه 

۳- سند مالکیت 

۴- استعلام ثبت 

۵- استعلام دارایی 

۶- پایان کار ( ملک ساخته شده در محدوده شهر  )

۷- مفاصا حساب نوسازی شهرداری ( البته در صورت تقاضای طرفین قرارداد و قبول مسئولیت تضامنی پرداخت بدهی میتوان از قانون تسهیل تنظیم اسناد رسمی استفاده نمود.

۸- مفاصا حساب تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ در خصوص املاک تجاری و صنعتی   ( البته در صورت تقاضای طرفین قرارداد و قبول مسئولیت تضامنی پرداخت بدهی میتوان از قانون تسهیل تنظیم اسناد رسمی استفاده نمود).

۹- استعلام جهاد کشاورزی : در خصوص اراضی خارج از محدوده قانونی شهرها 

دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران

guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی رنجبر
هادی رنجبر
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۲۱:۳۳

سلام و درود
بابت اطلاعات مفید و کاملی که در اختیار همکاران قرار میدهید کمال تشکر را دارد🙏🏻🙏🏻🙏🏻