سند وصیت عهدی در خصوص تعیین وصی برای فرزند صغیر و محجور

متن حقوقی سند وصیت عهدی در خصوص تعیین وصی برای فرزند صغیر و محجور

در تاريخ تحرير سند حاضر ايندفتر شدند ……………. و پس از حضور اعلام نمود با اقرار به يگانگي خداوند متعال و اعتقاد به دين اسلام با تبعيت از دين اسلام مذهب شيعه جعفري و با عنايت به اراده پروردگار جهان آفرين كه بناي آفرينش را بر اين قرارداده كه هر ذي روحي كه پا به عرصه وجود مي نهد بالاخره روزي بايد اين دارفاني را ترك نمايد و بسراي باقي بشتابد و با استفاده از اختيارات و تائيدات منبعث از قوانين شرعيه و قانوني وصي خود قرارداد خانم ……………….. تا پس از انكه موصي دعوي حق را اجابت و بدرود حيات گفت به امور وصيت بشرح ذيل عمل نمايد:
كليه امور مربوطه به نگهداري و حضانت و سرپرستي و ولايت بر فرزند محجور موصي به نام ………. فرزند……….. به شماره ملي ………..صادره از تهران متولد …………….را عهده دار بوده و به نحوي كه انجام كليه امور قانوني ناشي از امور مالي و ولايت را عهده دار باشد و ولي بر فرزند محجور موصي خواهد بود.
موصي از وصي خواهان است كه خداوند يكتا را در همه حال ناظر و حضر دانسته كه نسبت به انجام وصيت‌نامه اقدام نمايد كه موجب رضاي خدا و رسول و شادي روح وي خواهد شد.

مستند به بند ب ماده 34 آيين نامه قانون دفاتر اسناد رسمي امضا كننده ، با اقرار به اطلاع از قوانين و مقررات مرتبط با اين سند اعلام و اظهار نمود ، مفاد سند به اينجانب تفهيم و از آن مطلع شدم

******************** (( دو نفر به ترتب ))
در تاريخ تحرير سند حاضر ايندفتر شدند ……………. و پس از حضور اعلام نمود با اقرار به يگانگي خداوند متعال و اعتقاد به دين اسلام با تبعيت از دين اسلام مذهب شيعه جعفري و با عنايت به اراده پروردگار جهان آفرين كه بناي آفرينش را بر اين قرارداده كه هر ذي روحي كه پا به عرصه وجود مي نهد بالاخره روزي بايد اين دارفاني را ترك نمايد و بسراي باقي بشتابد و با استفاده از اختيارات و تائيدات منبعث از قوانين شرعيه و قانوني وصي خود قرارداد به ترتيب اول خانم ……………….. و بعد از ايشان دوم …………. تا پس از انكه موصي دعوي حق را اجابت و بدرود حيات گفت به امور وصيت بشرح ذيل عمل نمايد:

صرفا” جهت اطلاع :

• ماده 1194 : پدر و جد پدری و وصی منصوب از طرف یکی از انان ولی خاص طفل نامیده می شود .
  • ماده ۱۱۸۹ قانون مدنی :  هیچیک ازپدر وجدپدری نمی تواندباحیات دیگری برای مولی علیه خودوصی معین کند.
  • ماده 1188 قانون مدنی  : هر یک از پدر و جد پدری بعد از وفات دیگری می تواند برای اولاد خود که تحت ولایت او می باشند وصی معین کند تا بعد از فوت خود در نگهداری و تربیت انها مواظبت کرده ،اموال انهارا اداره نمایند .
  • محجور کسی است که از تصرف و یا مداخله در امور حقوقی و مالی خود منع شده باشد ومطابق قانون شامل افرادی که صغیر ، غیر رشید (مبتلایان به سندروم داون ) و مجنون  می باشد
  • حسب مجوز ماده 1190 قانون مدنی ولی قهری می تواند به وصی اختیار  تعیین وصی را بدهند تا برای بعد از فوت خود وصی دیگری تعیین نماید .
  • ماده ۸۵۵ قانون مدنی موصی می تواندچندنفررابنحوترتیب وصی معین کندبه این طریق که اگراولی فوت کرددومی وصی باشدواگردومی فوت کردسومی باشدوهکذا.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله