فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

ثبت درخواست تنظیم و بررسی قرارداد آنلاین

درخواست بررسی آنلاین قرارداد - دفتر اسناد رسمی 662

متن حقوقی سند مشارکت در انواع کسب و کار :

در راستای ماده ۱۰ قانون مدنی و ماده ۳۴ نظامنامه‌ اجرای قانون‌ ثبت‌ شرکتها مصوب‌ خرداد ۱۳۱۰ و تبصره یک ماده ۱۰۱ قانون مالیاتهای مستقیم به منظور مشارکت در کسب و کار (………………..) قرارداد حاضر بین نامبردگان فوق الذکر منعقد و طرفین ملزم و متعهد به اجرای مفاد آن گردیدند.

۱) تهیه محل کسب به عهده …………….. تهیه و اخذ پروانه کسب با …………………

۲) شرکا یاد شده اقرار نمودندکه برای تجهیز و گسترش و توسعه بیشتر واحد مزبور با سرمایه اولیه ………………………………………. شراکت داشته که اقای …………. شریک ردیف (الف) مبلغ ……………………… ریال و آقای …………………….. شریک ردیف (ب) مبلغ ……………… ریال تامین و پرداخت و منظور نموده اند و میزان و نسبت سهم الشرکه شرکا به ……… و ……. درصد می باشد و نفع و ضرر حاصله نیز به همان میزان متعلق به شرکا خواهد بود.

۳) شرکاء مزبور متعهدند که با کمال صداقت و امانت به امر خرید و فروش کالاهای مربوط به ………. با معیت و همیاری یکدیگر در واحد مزبور مشغول بوده و در آمد حاصله را پس از کسر مخارج لازم و ضروری از قبیل اجاره محل و هزینه های آب و برق و تلفن و حقوق کارمند و کارگر در صورت وجود و حق بیمه و غیره که باید با توافق شرکا تعیین شود نسبت سرمایه بین خود تقسیم نمایند و چنانچه زیانی از این بابت متوجه آنان شود به نسبت سهام خود متحمل گردند.

۴) شرکا بایستی در پایان هرسال به حساب سود و زیان خود طبق دفتری که باید به امضاء طرفین موجود باشد رسیدگی و با هم تصفیه حساب نمایند.

۵) هنگام فسخ باید کلیه اجناس و کالای مربوطه و موجود و اسباب و اثاثیه و وجوه نقد و اوراق بهادار بین نامبردگان با رضایت کامل به نسبت سهام فوق الذکر تقسیم و هریک سهم خود را تصرف و تصاحب نمایند.

۶) شرکا در هر حال و در هر مرحله و در هر مورد ملزم به رعایت قوانین و مقررات شرعی و عرفی و قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران و تبعیت از آنها می‌باشند.

۷) اختلافات ناشی از اجرای این قرارداد بدوا از طریق سازش بین دو طرف و در صورت عدم سازش در مراجع مندرج در قانون کار حل و فصل خواهد شد.

۸) مدت این قرار داد مشارکت در انواع کسب و کار که بنا به درخواست و رضایت و مسئولیت شرکا فقط به منظور امور مربوط به واحد صنفی فوق الذکر تنظیم گردیده به مدت …………. تمام شمسی می باشد و تا هنگام توافق طرفین به قوت و اعتبار خود باقی است و بعد از مدت مذکور با توافق شرکاء قابل تمدید خواهد بود.

۹) هر یک از شرکا که در آینده و هر زمان تصمیم به فروش و یا واگذاری سهمیه خود به دیگری داشته باشد شریک دیگر قیمت عادله روز را که به وسیله کارشناس یا خبره مورد قبول طرفین تعیین خواهد شد نسبت به سهمیه آن شریک بر دیگران حق تقدم خواهد داشت مگر اینکه از جهات اداری و قانونی در این مورد مانعی وجود داشته باشد.

۱۰) شرکا متضامنا” مسئولیت هرگونه ادعا و بدهی احتمالی به ادرات دولتی را شخصا” بعهده گرفته و دفتر خانه هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

 

 

دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران

guest

5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۱:۰۹

با عرض سلام وخسته نباشید بخاطر سایت موثر وکارامد

زینلی
زینلی
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۰۸:۱۹

سلام وعرض ادب
سپاسگزارم از محتوا و متون حقوقی موثر شما
در پناه حق باشید.