ثبت درخواست تنظیم و بررسی قرارداد آنلاین

متن حقوقی تعهدنامه استخدامی کارکنان ستادی
به موجب این تعهدنامه اینجانب: …………………….. با مشخصات فوق عنوان کارمند و متعهد در مقابل بانک گردشگری به شماره ثبت ۳۹۲۳۷۳ شناسه ملی ۱۰۳۲۰۴۳۵۲۶۸ به نشانی تهران، ابتدای خیابان سئول، نبشخیابان ماهتاب، پلاک ۴۵ به عنوان کارفرما و متعهد له، در خصوص رعایت محرمانگی و عدم افشاء اطلاعات محرمانه کارفرما (مطابق تعریف ارائه شده از اطلاعات محرمانه به شرح ذیل)، ملزم و متعهد به رعایت مفاد کلیه بندهای ذیل میگردد:[tmt-restrict]
تعریف اطلاعات محرمانه
الف) اطلاعات محرمانه عبارت است از کلیه داده ها، اطلاعات و اسنادی که افشاء آنها به خارج از سازمان کارفرما باعث لطمه زدن به شهرت و یا کسب و کار کارفرما و یا حریم خصوصی اشخاص گردد، از جمله اطلاعات محرمانه تجاری، داده های فنی، نتیجه آزمایش ها، مشخصه تجهیزات، داده ها و اطلاعات طرح ها و پروژه ها، داده های مالی، امور محرمانه اداری، اطلاعات محرمانه الکترونیکی، اطلاعات و داده های مشتریان و ذینفعان کارفرما که توسط هریک از طرفین تعهدنامه تولید شده است.
ب) کلیه اطلاعاتی که از طریق سایت بانک، بروشورهای معرفی محصولات، کانال های بانک در شبکه های اجتماعی در اختیار عموم مردم قرار میگیرد و همچنین اطلاعاتی در خصوص کارفرما که مراجع نظارتی یا ذیصلاح از جمله بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و … در اختیار عموم قرار میگیرد از شمول این تعهدنامه استثناء می باشد.
بند ۱) کلیه اطلاعات متعلق به کارفرما که به صورت رسمی یا غیر رسمی، مکتوب و یا شفاهی، بی واسطه و یا با واسطه به شرح تعریف فوق در اختیار کارمند قرار گرفته یا خواهد گرفت، به عنوان اطلاعات محرمانه تلقی می گردد.کارمند متعهد می شود کلیه اطلاعات محرمانه را صرفاً جهت دستیابی به اهداف و وظایف شغلی تعیین شده از طرف کارفرما به کار گیرد و در اختیار اشخاص ثالث غیر مجاز قرار ندهد.
بند ۲) بنا به درخواست کارفرما با خاتمه قرارداد فیمابین بانک وکارمند می باید از ادامه بهره گیری از اطلاعات دریافتی خودداری و کلیه اطلاعات مندرج در بند فوق این تعهدنامه و همچنین نسخه های تهیه شده از آنها را به کارفرما بازگرداند.
بند ۳) هرگونه اطلاعات ملموس از جمله اسناد، طراحیها، مشخصات، مدلهای نخستین، نمونهها و مواردی از این قبیل که در اختیار کارمند قرار میگیرد به عنوان اموال و دارایی کارفرما محسوب می شود و همه حقوق ناشی از مالکیت مادی و معنوی آنها به کارفرما تعلق دارد.
بند ۴) کارمند متعهد می شود ضمن به کار بردن دقت و هوشمندی کافی جهت جلوگیری از نشت اطلاعات محرمانه در خصوص هرگونه افشاء سهوی و یا عمدی اطلاعات محرمانه بدون فوت وقت به مدیر مربوطه در واحد سازمانی متبوع اطلاع رسانی نماید.
بند ۵) رعایت اصل درجه بندی شغلی مطابق شرح وظایف محوله و عدم مداخله در امور خارج از ماموریت های محوله به کارمند، الزامی است.
بند ۶) تعهدات خاصی که در زمینه عدم افشای اطلاعات، مشتریان کارفرما از کارفرما می گیرند پس از ابلاغ مراتب به کارکنان بانک، به ایشان نیز تسری یافته و کارمند ملزم به رعایت آنهاست.
بند ۷) کارمند موظف است در تعامل با مشتریان کارفرما، خواسته های ایشان را در چارچوب قوانین و مقررات و قرارداد و تعهدات فیمابین برآورده نموده و با دقت و هوشمندی کافی ضمن جلب رضایت مشتری از افشا اطلاعات خودداری نماید. در صورت احراز ورود خسارات ناشی از افشای اسرار محرمانه کارفرما توسط کارمند، کارفرما برای جبران خسارت وارده می تواند، از طریق مراجع ذیصلاح قانونی پیگیری و مطالبه نماید.
بند ۸) نقض این تعهدنامه توسط کارمند منجر به فسخ قرارداد همکاری فیمابین به طور یکجانبه خواهد شد. با فسخ و یا خاتمه تعهدنامه کارمند با کارفرما، تعهد به حفظ اطلاعات محرمانه و عدم افشای آن همچنان ادامه خواهد داشت. بعلاوه تعهد به عدم استفاده از ایده ها جهت تولید یا طراحی محصولات که مشابه تولیدات و یا در زمینه فعالیت کارفرما می باشد همچنان ادامه خواهد داشت. فسخ قرارداد فیمابین نافی جبران خسارات ناشی از نقض این تعهدنامه نخواهد بود. با استناد به تعریف محرمانگی و مصادیق آن، کارمند مجاز به استفاده از این اطلاعات در رزومه شخصی خود نمی باشد.
بند ۹) کارمند متعهد به محرمانه نگه داشتن کلمات عبور سازمانی مطابق دستورالعملهای ابلاغی می باشد.
بند ۱۰) با توجه به هزینههای آموزش و یادگیری و صرف منابع سازمان برای کارمند، در صورت خاتمه همکاری به هر علت اعم از؛استعفا،خاتمه کار از سوی بانک، ترک محل کار از سوی کارمند و یا اخراج، ضمن عقد خارج لازم به طور غیر قابل بازگشت به بانک حق و اختیار داد که کلیه هزینههای فوق را بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات قانونی، قضایی و اداری، از حساب یا مطالبات ایشان نزد بانک برداشت و بابت تسویه هزینههای مزبور منظور نماید. ضمناً با امضاء این تعهدنامه حق هرگونه ایراد و اعتراضی در این خصوص، در حال و آینده از نامبرده سلب و اسقاط میگردد.
بند ۱۱) در واحد سازمانی/ محل خدمت تعیین شده از سوی بانک در یکی از شعب یا ستاد، از تاریخ شروع همکاری حداقل بمدت ۳ سال بدون هیچگونه عذر و بهانهای حاضر و انجام وظیفه نمایم.
بند ۱۲) از هرگونه درخواست جابجایی و انتقال در طول مدت تعیین شده (۳سال) نزد سایر شعب بانک اعم از، تهران و یا شهرستان ها و یا واحدهای ستادی بانک اکیداَ خودداری نمایم. در غیر اینصورت، بانک حق و اختیار دارد نسبت به طرح موضوع نزد کمینه انضباطی اقدام و اتخاذ تصمیم نماید.
بند ۱۳) ضمن اطلاع از تمامی قوانین، ضوابط، دستورالعمل های جاری، استخدامی، آموزشی و آئیننامهها و مقررات انضباطی حین خدمت در ارتباط با شغل مورد تصدی که فعلاً جاری است و یا بعداً به تصویب خواهد رسید، مکلف و متعهد به رعایت و اجرای آنها خواهم بود.
بند ۱۴) چنانچه پس از طی دوره کارورزی، ادامه همکاری اینجانب بنا به تشخیص بانک، مورد موافقت قرار نگیرد، هیچگونه ادعایی به صورت هزینه یا خسارت بابت ترک شغل قبلی و سایر موارد نداشته و در این خصوص هر گونه ادعایی را از خود سلب و ساقط می نمایم.
بند ۱۵) در صورت ترک محل خدمت بدون اطلاع و یا موافقت بانک، تمامی خسارتهای مربوط را حسب نظر و تشخیص بانک و بدون هیچ اعتراضی جبران نمایم.
نام و نام خانوادگی: تاریخ : امضاء:[/tmt-restrict]