فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

انتقال امتیاز دفتر اسناد رسمی: شرحی بر دیوان عدالت اداری

5/5
انتقال امتیاز دفتر اسناد رسمی: شرحی بر دیوان عدالت اداری

انتقال امتیاز دفترخانه

طبق ماده ۶۹ قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۵۴، امتیاز دفترخانه ی اسناد رسمی در موارد ذیل قابل انتقال و واگذاری به شخص واجد شرایط می باشد:

۱- بازنشستگی : سردفتر شاغل که بازنشسته می شود می تواند شخص واجد شرایط را ضمن تقاضا نامه بازنشستگی (دو ماه قبل از بازنشستگی) به سازمان ثبت معرفی کند.

۲- فوت سر دفتر : ورثه ی سر دفتر متوفی که حین الفوت ، شاغل بوده تا شش ماه از تاریخ فوت سردفتر می توانند مجتمعاً شخص واجد صلاحیت را به سازمان ثبت معرفی نمایند.

توجه (۱) : در غیر موارد فوق، امتیاز دفترخانه قابل واگذاری و انتقال به غیر نمی باشد.

توجه (۲) : در صورتی که سردفتر بازنشسته یا ورثه‌ی سردفتر متوفی در مواعد قانونی به وظیفه‌ی خود عمل ننمایند، امتیاز دفترخانه به سازمان ثبت منتقل خواهد شد.

 

 

=> دانلود متن کامل توضیحات <=

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها