فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

سکوت در برابر هجمه های رسانه ای

5/5
سکوت در برابر هجمه های رسانه ای

متاسفانه در جامعه امروزی و در شرایط فرهنگی عصر حاضر ، صدا و سیما نقش بر جسته ای در تخدیش چهره جامعه کاتبین بالعدل و تخریب نهاد سردفتری و دفتریاری داشته است.
به خوبی می دانیم اثرگذاری رسانه ها خصوصاً صدا و سیما با پیامدهای دراز مدت بر عموم جامعه و فرهنگ مردم امری اجتناب ناپذیر است، لذا ضروری به نظر می رسد به مقابله با اثرات منفی بلند مدت این اقدام صدا و سیما برخواست گرچه رسانه ها و از همه مهمتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید مستقل از هر گونه نهاد و سیاستی باشد ولیکن متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که مجریان صدا و سیما در عین ناآگاهی وعدم اشراف به قوانین و مقررات به دنبال کسب سود سیاسی و اقتصادی همراه با جانبداری از اشخاص و نهادهای خاص هستند همانطور که شاهد هستیم مدتی است صدا و سیما به تخریب جامعه کتابت روی آورده است این در حالی است که وظیفه صدا و سیما در مقابله با بد اخلاقی و فرهنگ سازی است

شایان توجه است، این اصل که هر معلولی یک علتی دارد، مورد پذیرش همگان است. شاید بتوان علت این اقدامات رسانه را سکوت جامعه سردفتران و دفتریاران دانست. سکوتی دیرینه که از بی توجهی ناشی می شود.

هیچگونه شکایت و اعتراضی در طی سالیان گذشته صورت نگرفته تا وخامت امر به این حد رشد ننماید و تا انجا پیش برود که از هر دو سه برنامه یکی از آنها به جامعه خدوم کاتبین بالعدل توهین مینماید.
خاطرم است در فیلمی به صنف پزشکان توهین شده بود به گونه ای که این موضوع برای مخاطبین تلقین می شد که پزشکان افرادی بی سواد هستند، اما اعتراضات این صنف موجب عدم تکرار این موارد مشابه شد.

بنابراین بهتر است جامعه کتابت نیز از خواب گران بیدار شده  ونسبت به  دست به اعتراض بزنند شاید در برنامه های دیگر، خانواده سردفتران را بدین صورت بد جلوه داده نشود .و سکوت در برابر هجمه های رسانه ای را بشکنند .

عموماً مردم از مشکلات سردفتران ، هزینه ها وتلاش ما در جهت حفظ بهداشت حقوقی جامعه، استرس ها و ایثارها و در یک کلام سختی هایی که خانواده دفاتر اسناد رسمی متقبل می گردد، آگاهی ندارند ، بنابراین لازم است کانون سردفتران با اطلاع رسانی های صحیح و جامع و تصویر ساز زحمات و مشکلات را بر عموم اشکار کند.

مشکلات ما در این مسیر بسیار زیاد است که نسبت به بخشی از آن لازم است کانون سردفتران و دفتریاران و شورای عالی سردفتران و همچنین کمیته پارلمانی کانون همت نموده و سکوت خود را بشکنند. بازیابی احترام و شان خانواده کتابت و حفظ و ارتقاء جایگاه ، همت جمعی و مشترک همگان را می طلبد امروز جامعه سردفتران و دفتریاران نیازمند همکاری مشترک و همدلانه تمامی اعضا و همچنین معاونت قوه قضاییه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با جلب نظر مثبت و حمایتی ریاست محترم قوه قضاییه میباشد و در این مسیر کانون سردفتران و دفتریاران باید با تأسیس پایگاه ارتباطی چند رسانه ای مستقل حرفه ای و فراگیر با استفاده از فعالان حرفه‌ای حوزه رسانه و ارتباط عمومی به منظور معرفی جایگاه رفیع سردفتری و مقابله با هجمه‌های وارده از سوی صدا و سیما و سایر رسانه ها قدم بردارد و همچنین با تعامل و هم افزایی با سایر تشکل ها و سازمان های صنفی به منظور تبیین و تقویت جایگاه و تلاش خانواده کتابت در حفظ بهداشت حقوقی جامعه در اذهان عمومی مردم و کارگزاران حکومتی تلاش نماید.

در تعجبم که چنین موضوع مهمی در منظر سروران عزیز ما در هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران فاقد هرگونه ارزش، اهمیت و اولویت بوده که تاکنون با سکوت و بی توجهی و عدم اعلام نظر مواجه گردیده است.

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها