فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

مشاوره ثبتی چیست؟ مزایای مشاوره ثبتی

5/5

مشاوره ثبتی چیست؟ مزایای مشاوره ثبتی

اسناد رسمی انواع گوناگونی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اسناد انتقال مالکیت اموال، اسناد ازدواج، طلاق و اسناد مرتبط با شرکت‌ها و موسسات و اسناد وکالت و تعهد و صلح و وصیت و امثالهم اشاره کرد. هریک از این اسناد دارای قوانین پیچیده و اصطلاحات حقوقی هستند که بسیاری از مردم با آن‌ها آشنایی ندارند. همین عدم آشنایی می‌تواند سرچشمه بسیاری از اختلافات یا تضییع حقوق افراد شود. به‌ همین علت پیش از تنظیم اسناد رسمی و امور ثبتی دیگر پیشنهاد می‌شود از خدمات مشاوران حرفه‌ای حقوقی در زمینه مشاوره ثبتی بهره بگیرید. در این مطلب با این نوع از مشاوره و مزایای آن آشنا می‌شویم.

 

اهمیت مشاوره ثبتی

مشاوره در امور ثبتی یکی از انواع پر کاربرد مشاوره حقوقی است در زمان ثبت اسناد، انتقال اموال، تنظیم هرگونه قرارداد در خصوص شرکت‌ها، وکالت نامه و مشارکت کاربرد دارد. این نوع از مشاوره در زمینه امور ثبتی انجام می‌شود و در نوع پیشرفته آن می‌توانیم از خدمات سران محترم دفاتر اسناد رسمی استفاده کنیم. سران دفاتر اسناد رسمی مشاوران ثبتی متخصص و متبحر در تمامی زمینه‌های ثبت اسناد و قوانین مربوط به آن‌ها هستند و می‌توانند به شما در زمینه این قوانین، حمایت از حقوق طرفین، انتخاب مسیر درست برای روندهای حقوقی و کاهش زمان انجام این روندها مشاوره بدهند.

مشاوره ثبتی

مزایای مشاوره ثبتی

مشاوره در امور ثبتی خدمتی از جانب دفاتر اسناد رسمی و سردفتران و مجموعه دفاتر اسناد رسمی که متخصص در حوزه‌های مختلف امور ثبتی است. این خدمات عامل حفاظت از حقوق شما به‌شمار می‌آیند و به شما کمک می‌کنند اسنادی بدون نقص و با رعایت تمامی جوانب و قوانین را ثبت کنید و یا از قوانین متناسب با سند رسمی برای احقاق این حقوق، اقدام کنید. برخی از مزایای استفاده از خدمات مشاوران سردفتران عبارتند از:

  • دریافت مشاوره در زمینه تمامی قوانین مرتبط با امور ثبتی
  • آشنایی با قوانین مرتبط با امور ثبتی که در یک زمینه خاص و مورد نظر مراجع، کاربرد دارند
  • افزایش سرعت در روند رسیدگی به امور ثبتی
  • آشنایی با تمامی مدارک لازم برای انجام امور ثبتی
  • ایجاد یک سند رسمی که تمامی موارد حقوقی مورد نیاز متقاضی مشاوره را پوشش دهد
  • رصد کردن پرونده‌ها و آگاهی از شرایط پرونده و امکان عملکرد به‌موقع در امور ثبتی
  • امکان  ارایه طریق و همراهی با شما در ادارات و کمک به طی مراحل در زمانی کمتر

 

مشاوره ثبتی و وکیل ثبتی

خدمات مشاوران ثبتی محدود به ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف امور ثبتی، روندهای ثبت  اسناد، انتقال اموال و شرکت‌ها و سپردن تعهدات و اعطا وکالت به اشخاص  است. سران دفاتر اسناد رسمی به جهت اشراف به مسایل حقوقی و ثبتی می توانند در زمان انعقاد هر گونه قراردادی با شما همراهی داشته و مانع از تضییع حقوق شما شوند و ودر تمام مراحل تنظیم قرارداد به شما مشاوره متناسب بدهند و البته همیشه در مجموعه دفاتر افراد خبره و کاردانی وجود دارد که می توانند در ادارات در کنار مشاوره مورد نیاز، به‌جای شما و با دریافت وکالت ثبتی از شما، امور ثبتی را انجام می‌دهند.

برای مثال در زمان خرید ملک چنانچه به قوانین اشراف نداشته باشید و متناسب با حقوق شما در تنظیم سند بررسی های لازم صورت نگیرد این احتمال وجود دارد که حقوق شما تضییع گردد لذا موکدا توصیه می شود در زمان انجام هر گونه اعمال حقوقی اعم از خرید و فروش املاک و قراردادهای مشارکت در ساخت و یا پیش خرید آپارتمان و یا مشارکت در کسب و کار نسبت به تنظیم سند رسمی و اخذ مشاوره ثبتی اقدام فرمایید همانگونه که در در زمان ثبت  شرکت می‌توانید تمامی آگاهی‌های مورد نیاز درباره موضوعات فنی، مدارک مورد نیاز، روندهای ثبت شرکت، مسئولیت‌های سهام‌داران و اعضای هیات مدیره را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اما اگر بخواهید از خدمات وکیل ثبتی استفاده کنید، وکلای ثبتی می‌توانند تمامی روندهای اداری و حقوقی ثبت شرکت را در مراجعی مختلفی مانند: ادارات، سازمان‌ها و دادگاه انجام دهند. حل مشکلات مرتبط با مالیات شرکت‌ها، انجام روندهای ثبت برند و اعتراض در کمیسیون و دادگاه، از دیگر موارد اقدامات وکیل ثبتی با توجه به پرونده مورد نظر و نیازهای مراجعان است.

 

مشاوره ثبتی در اسناد ملکی

یکی از انواع پرکاربرد مشاوره در امور ثبتی، مشاوره در زمینه اسناد و پرونده‌های ملکی است. در واقع اختلاف در مالکیت یکی از مباحث مهم حقوقی و موضوع بسیاری از پرونده‌های دعاوی ملکی و امور ثبتی است. بهترین راه برای پیشگیری از این دعاوی، استفاده از خدمات مشاوران ثبتی است؛ مشاوران ثبتی با کنترل دقیق روند ثبت اسناد و آگاهی‌رسانی به شما در زمینه قوانین و معانی اصطلاحات موجود در سند از بروز این نوع از اختلافات پیشگیری می‌کنند.

در هر صورت بعد از تنظیم اسناد نیز افراد می‌توانند دعاوی خود را در زمینه مالکیت با مراجع حقوقی در میان بگذارند و در این موارد عموما از طرح دعوای اثبات مالکیت استفاده می‌شود. برخی از موارد دعاوی ثبتی مرتبط با اسناد مالکیت عبارتند از:

  • اعتراض به تحدید حدود ملک
  • دعاوی ثبت اسناد
  • اعتراض به ثبت ملک
  • اعتراض به حقوق ارتفاقی
  • اعتراض به رای شورای حل اختلاف
  • اعتراض و موارد اشتباهی پیش از ثبت ملک
  • تعیین وضعیت اراضی و اعیان فاقد سند رسمی

 

مشاوره ثبتی

 

مشاوره ثبتی در امور خانوادگی

فرض کنید می‌خواهید اموال شما پس از فوت فقط به همسر شما انتقال یابد و به عکس و چیزی از این اموال به فرزندان یا ورثه دیگر منتقل نشود. مشاوران ثبتی به شما کمک می‌کنند سند رسمی دقیق و جامعی در این زمینه تنظیم کنید و به ثبت برسانید.

گاهی زوجین می‌خواهند سندی در زمینه دریافت یا اعطای حق سرپرستی بر فرزندصغیر و یا محجور تنظیم شود. مشاوران ثبتی به شما کمک می‌کنند تا با لحاظ حقوق شما، چنین سندی با دقت کامل تنظیم شود. مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلف خرید و فروش  صلح یا وصیت املاک و خودرو نیز کاربرد دارند. اطمینان از این که یکی از طرفین معامله، ممنوع‌المعامله نباشد و دریافت آگاهی‌های لازم در مورد ملک یا خودرو از مزایای دریافت مشاوره ثبتی در این زمینه است.

 

نتیجه‌گیری

مشاوره در امور ثبتی یکی از تخصصی ترین حوزه های مشاوره حقوقی می‌باشد که در خصوص مسائل حقوقی ثبتی مانند نحوه ثبت اسناد،انتقال اموال، تنظیم هرگونه قرارداد در خصوص شرکت‌ها، وکالت نامه و… به شما یاری می‌رساند.

بهره‌گیری از خدمات مشاوره ثبتی بهترین راه برای احقاق حقوق شهروندان در تمامی زمینه‌های امور ثبتی و دعاوی ثبتی است. اگر با مزایای این خدمات آشنا باشیم، هرگز پیش از دریافت این خدمات، پای هیچ سندی را امضا نمی‌کنیم؛ زیرا یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای ثبت اسناد، آگاهی طرفین از مفاد سند و قوانین و اصطلاحات حقوقی مرتبط با آن است.

دفاتر  اسناد رسمی این افتخار را دارد که خدمات مشاوره ثبتی را در امور گوناگون و اسناد مالی و غیر مالی به متقاضیان ارائه نماید. دریافت این خدمات با بالاترین کیفیت ممکن و به شیوه‌های مختلف مشاوره تلفنی، مشاوره اینترنتی در سایت، مشاوره در شبکه‌های اجتماعی و مشاوره حضوری قابل انجام است.

 

- دیدگاه‌ها -

guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس جعفری
عباس
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ۱۶:۰۰

سلام میشه این مشاوره رو در همان دفتر خانه قبل از امضای قرارداد درخواست داد یا خیر