فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

دانلود فرم گواهی سردفتران اسناد رسمی در قبال قولنامه های عادی

دانلود فرم

گواهی سردفتران اسناد رسمی در قبال قولنامه‌های عادی

اگر طرفین معامله موعد خاصی را برای حضور در دفتر اسناد رسمی برای تنظیم سند رسمی مقرر کرده باشند، این تاریخ مبنای شروع تعهد طرف مقابل است؛ به‌ همین خاطر باید اثبات شود و بهترین حالت برای اثبات حضور شما در دفترخانه، تقاضای صدور گواهی از دفترخانه است.
خریدار و فروشنده هنگام تنظیم قرارداد، تعیین می‌کنند که اگر یکی از دو طرف معامله به تعهداتی که در قرارداد تعیین شده عمل ننمایند مبلغی را به عنوان خسارت به طرف دیگر پرداخت کند. به این مبلغ وجه التزام می‎گویند.
مطالبه وجه التزام عدم حضور در دفترخانه جهت تنظیم سند رسمی بیع منوط به ارائه گواهی دفترخانه مبنی بر حضور خریدار و آماده کردن مابقی ثمن جهت انتقال سند رسمی است.
اهمیت گواهی عدم حضور:
از نظر قانون رسیدگی به تمام دعاوی که موضوع آنها ضرر و زیان است، و همچنین صدور احکام الزام به تنظیم سند با استفاده از گواهی عدم حضور امکان پذیر خواهد بود.
بر اساس این گواهی‌نامه هر یک از دوطرف می‎توانند درستی ادعای خود را ثابت کنند. ضمنا زمانی ‎که طرف مقابل از انجام تعهدات خود که در قرارداد نوشته شده شانه خالی کرد، به خصوص در مورد انتقال سند، پیشنهاد این است که حتما گواهی عدم حضور در دفترخانه تهیه شود.

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها