از سوی رئیس قوه قضائیه؛ بخشنامه تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد ابلاغ شد
«تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.
به نقل از قوه قضاییه متن این بخشنامه به شرح زیر است:
در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۰ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رئیس قوه قضائیه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطهگری در انجام امور ثبتی مردم، «تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده ۱ – جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل میشود،
الف – به صورت خودکاربری
– شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
– در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲ – نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوهنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده ۳ – اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.
ماده ۴ – دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
ردیف |
نوع خدمت |
تعرفه |
---|---|---|
۱ |
ورود اطلاعات صورتجلسهها در سامانه جامع (سهامی عام) |
هر صورت جلسه ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
۲ |
ورود اطلاعات صورتجلسهها در سامانه جامع (سهامی خاص) |
هر صورت جلسه ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
۳ |
ورود اطلاعات صورتجلسهها در سامانه جامع (شرکتهای غیر سهامی) |
هر صورتجلسه ۷۰۰،۰۰۰ ریال |
۴ |
ورود اطلاعات صورتجلسه و موسسات غیر تجاری |
هر صورتجلسه ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۵ |
ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص |
هر درخواست ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
۶ |
ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله |
هر درخواست ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
۷ |
ورود اطلاعات درخواست تاسیس موسسات غیر تجاری |
هر درخواست ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۸ |
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی) |
حقیقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۹ |
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقوقی) |
حقوقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۱۰ |
درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجاری |
هر درخواست ۳۰۰،۰۰۰ ریال |
۱۱ |
درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای جراعان دفاتر |
رایگان |
۱۲ |
ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ۱ تا ۷ این جدول |
هر درخواست ۳۰۰،۰۰۰ ریال |
۱۳ |
انجام خدمات احرازی ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند |
رایگان |
۱۴ |
ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر |
رایگان
|
۱۵ |
درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت ارسال آن |
هر درخواست ۳۰۰،۰۰۰ ریال |
۱۶ |
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانههای جغرافیایی و تغییرات آن |
هر درخواست ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۱۷ |
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرحهای صنعتی و نشانههای جغرافیایی و تغییرات آن |
هر درخواست ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |