کاظمی فرد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای استفاده از پیام رسان های داخلی جهت ارائه خدمات الکترونیک قضایی آمادگی دارد
به گزارش خبرگزاری میزان؛ محمد کاظمی فرد در نشست هم اندیشی ارائه خدمات الکترونیک قضایی از طریق پیام رسان های داخلی که با حضور مدیران عامل پیامرسانهای داخلی برگزار شد اظهارکرد: مرکز آمار این آمادگی را دارد که تا پایان سال تعدادی از خدمات قضایی را علاوه بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پیامرسانهای داخلی نیز ارائه کند و این موضوع منوط به داشتن آمادگی و توانایی از سوی پیام رسان های داخلی است.
وی با تاکید بر اینکه پیام رسان های داخلی می توانند در خدمات قضایی مانند اطلاع رسانی پرونده،در خواست گواهی سوء پیشینه، نوبت دهی قضایی و خدماتی دیگر ورود پیدا کنند ،تاکید کرد: یکی از نگرانیهای دستگاههای حاکمیتی موضوع حفظ حریم شخصی افراد است که پیامرسانهای داخلی باید به این موضوع توجه ویژهای داشته باشند.
کاظمی فرد با تاکید بر اینکه پیامرسانهای داخلی می توانند به موضوع تبدیل گفتار به متن با واژگان حقوقی ورود کنند، گفت: ازدیگر موضوعاتی که پیام رسان های داخلی باید به آن توجه ویژهای داشته باشند دستیار هوشمند قاضی است که قضات ،وکلا و کارشناسان حقوقی رادر برمی گیرد.بانک قوانین که مجموعهای از قوانین را دربر میگیرد نیز از موضوعاتی است که پیام رسان های داخلی می توانند به جامعه حقوقی و قضایی ارائه دهند.
در این نشست که مدیران عامل پیام رسان های آی گپ،سروش پلاس،بله،ایتا و گپ حضور داشتند ضمن تشکر از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ایجاد چنین بسترهایی تاکید کردند تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم بکار می گیرند.