فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

پادکست آشنایی با سند صلح عمری

[kkstarratings]

مطالعه

توضیحات

لینک کوتاه مطلب

https://www.notary662th.ir/?p=13895

پادکست آشنایی با سند صلح عمری 

گاه مشکلات اداری مانند انحصار وراثت تحریر و مهر و موم ترکه و تقسیم ترکه و پرداخت مالیات بر ارث دلیلی می‌شود برای تعیین تکلیف اموال قبل از فوت و گاه نگرانی از رعایت عدالت در تقسیم اموال موجب می شود که مردم قبل از فوت خود با تنظیم اسناد مناسب مانند سند صلح عمری یا وصیت در زمینه اموالشان تعیین تکلیف کنند.

یکی از مشکلات پیش رو برای بسیاری از آقایان این است که تمایل دارند پس از فوت اموالشان در اختیار همسرشان باشد تا پس از فوت همسرشان دغدغه سرپناه نداشته باشند یا بانوان زیادی هستند که نگرانند که پس از فوت همسرشان نتوانند به خوبی زندگی کنند و از پس مخارج خود بر نیایند زیرا میزان ارثی که با آنها می‌رسد ((بهای یک هشتم)) بسیار اندک است.

 

فواید تنظیم سند صلح عمری در دفاتر اسناد رسمی

 یکی از اسناد بسیار مفید و کارآمد در این زمینه سند صلح عمری است که در دفاتر اسناد رسمی رواج دارد به وسیله این سند می توان از بسیاری مشکلات جلوگیری کرد به این نحو که مالک اموال غیر منقول که اغلب شامل خانه و آپارتمان و زمین و باغ و ویلا است می‌توانند با مراجعه به دفتر اسناد رسمی اموالشان را به شخص مدنظر منتقل نمایند در حالیکه تا زمانی که در قید حیات هستند امکان استفاده از اموال را داشته باشند حتی می‌توانند با قید فسخ در صورت ضرورت مالکیت مورد مصالحه را به وضعیت قبل از انتقال اعاده نمایند.

سند صلح عمری هم تقریباً شبیه همان نقل و انتقال قطعی است اما با این تفاوت که مصالح (صلح کننده (فروشنده)) حق استفاده از آپارتمان خود را تا قبل از فوتش خواهد داشت و به محض فوتِ ایشان، ملک مذکور تماماً به متصالح (خریدار) انتقال خواهد یافت. بدون آنکه به ورثه منتقل شود، مالک آن مال فرزند یا شخص مورد نظر خواهد شد و‎ ‌‎این اموال، تابع مقررات ارث نخواهد بود.‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *