فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

ثبت درخواست تنظیم و بررسی قرارداد آنلاین

درخواست بررسی آنلاین قرارداد - دفتر اسناد رسمی 662

متن حقوقی سند وثیقه منقول خودرو

 

بدهکار/راهن:

/بستانکار/مرتهن:

مبلغ بدهی

مبلغ: ……….. ریال که حسب الاقرار طرفین تماماً بعنوان مبلغ قرض الحسنه تسلیم بدهکار گردید. شرایط بازپرداخت : این قرارداد به اقساط مساوی وماهیانه در …… قسط از قرار هر قسط …………… ریال و سررسید اولین قسط از تاریخ ………. خواهد بود قبوض رسمی بشماره های ………………. تحویل بستانکار گردیدکه بدهکاربه ازای هریک از اقساط یک برگ رسمی از بستانکار دریافت می‌نماید.

مورد وثیقه: بمنظور تادیه کامل بدهی فوق عیناً تمامی یک دستگاه ……… مدل ……. سیستم ……….. رنگ ………… وشماره شناسه خودرو (NIV)……………دارای شاسی شماره …….. وموتور شماره …………ابتیاعی راهن برابر سند شماره …………….. به همراه تمامی ضمائم آن نزد مرتهن به رهن و وثیقه قرارداد و قبض و اقباض بعمل آمد ومجددا عین مرهونه بتصرف راهن داده شد تادر مدت مرقوم از ان استیفای منافع نماید.

 شروط ضمن العقد:

 ۱- مادامیکه فک رهن نگرددراهن حق هیچ گونه نقل و انتقال اعم از قطعی شرطی وصلح حقوق و وکالت غیره را نسبت به مورد رهن ندارد.

 ۲- فک رهن موکول به تادیه تمامی دین مرقوم است ومورد رهن تا پرداخت اخرین ریال دین در رهن مرتهن باقی می ماند

 ۳- تاخیر در پرداخت هر یک از اقساط بیش از ده روز از موعد مقرر بقیه اقساط را به دین حال تبدیل و راهن مکلف است مورد رهن را در دسترس مرتهن یا مامورین اجرای ثبت قرار دهد و طلبکار حق دارد با صدوراجرائیه و تعقیب عملیات اجرائی به استیفا طلب خود از مورد وثیقه و در صورت لزوم ازسایر اموال منقول و غیرمنقول و حتی مطالبات بدهکار استیفا طلب بنماید.

 ۴- چنانچه راهن بوسیله مورد رهن باعث ورود خسارت ناشی از تصادف یا فوت سرنشینان یا اشخاص ثالث گرددخود مسئول جبران خسارات وپرداخت دیه خواهد بود ومرتهن هیچگونه مسئولیتی دراین خصوص ندارد.

۵- منافع مورد رهن قبلاً به کسی واگذار نگردیدومرتهن اقرار بتصرف نمود لیکن پس از تصرف انی مرتهن مورد رهن بتصرف راهن داده شد تا طی مدت فوق از منافع ان به رایگان استیفا منفعت نماید وصیغه رهن به اقراره جاری شده است.

۶- راهن ضمن عقد خارج لازم موافقت نمود تمامی مدارک ومستنداتی که ناشی از مالکیت وی نسبت خودرو فوق میباشدنزد مرتهن باقی بماند و قبل از فک رهن وپرداخت کامل بدهی خود ناشی از این قراردادحق مطالبه اوراق و مدارک مربوطه اعم از اصل و کپی و رونوشت از خود سلب وساقط نمود.

 ۷- بدهکار به قائم مقامی از طرف بستانکار و با ارائه تمامی قبوض اقساطی بشرح فوق به دفترخانه شخصاً می تواند نسبت به فک مورد وثیقه اقدام نماید.

*-پیشنهاد می شود مرتب رهن خودرو به مرکز راهنمایی و رانندگی اعلام شود

*- مراتب رهن خودرو در شناسنامه مالکیت خودرو و اخرین سند قطعی که بنام راهن می باشد درج شود

 

دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها