ثبت درخواست تنظیم و بررسی قرارداد آنلاین
متن حقوقی سند وکالت تعویض پلاک
مورد وکالت :مراجعه به هر یک از ادارات راهنمائی و رانندگی و نیروی انتظامی و پارکینگهای مربوطه و مراکز و شعب پلیس + ۱۰ و شوراهای حل اختلاف و شعب و دوائر تابعه استان تهران و یا هر یک از شهرستانها و اخذ پاسخ استعلام و عدم خلافی و همچنین مراجعه به ادارات و نمایندگی های شرکت تولید کننده خودرو (کمپانی )در خصوص فک رهن یکدستگاه خودرو (با مشخصات فوق الذکر) و پرداخت کلیه بدهی و تسویه بدهی ها و دریافت باقیمانده بها و فک رهن و آزاد نمودن خودروی فوق و با حق مراجعه به دفاتر اسناد و امضاء ذیل اوراق و اسناد و دادن هر گونه رسید مربوطه و پرداخت کلیه بدهی و مالیات و عوارض و جرائم متعلقه و اقدام به بیمه نمودن خودروی فوق به انواع بیمه ها اعم از شخص ثالث و بدنه وغیره نزد هر یک از شرکتهای بیمه و پرداخت وجه و اخذ بیمه نامه و دادن رسید و عنداللزوم در صورت بروز حادثه و مراجعه به شرکت بیمه مربوطه و ارائه کروکی و ارجاع امر به کارشناس و با حق قبول و یا رد آرا صادره و اخذ چک خسارت و مراجعه به بانک مرقوم و با حق امضا و ظهر نویسی چک مربوطه و اخذ مبلغ و سپردن هرنوع تعهد و در صورت توقیف خودروی فوق الذکر با حق مراجعه به هر یک از پارکینگهای نیروی انتظامی و راهنمائی و رانندگی و درخواست رفع توقیف و پرداخت وجه و تحویل گرفتن آن و دادن رسید و با حق اعتراض به جرائم صادره و درخواست کاهش آنها و پرداخت جرائم مربوطه و با حق امضا ذیل اسناد و اوراق و دفاتر و نیز مراجعه به ستاد تبصره ۱۸ و هر یک از دفاتر پلیس + ۱۰ و سایر ادارات و دوائر تابعه و تقاضای صدور و ابطال و اخذ کارت سوخت مربوط به اتومبیل فوق الذکر و سپردن هرگونه تعهد و پرداخت هزینه ها و دادن رسید و همچنین مراجعه به مراجع قضایی و درخواست توقیف خودرو فوق الذکر و مراجعه به مراکز راهنمائی و رانندگی ناجا و مراکز تعویض پلاک خودرو در تهران و شهرستانها و اقدام به تعویض پلاک و فک پلاک قدیمی و تسلیم به اداره راهنمائی و رانندگی و درصورت مفقود شدن پلاک و قراردادن آن در لیست سیاه و نصب پلاک جدید و اخذ گواهی تائیدیه نقل و انتقال بنام خود و یا هرکس که وکیل صلاح بداند و اخذ برگ معاینه فنی و اقدام به هرامری که در انجام مورد وکالت لازم و ضروری باشد .
مدت اعتبار وکالت جهت تعویض پلاک ……….. روز کاری میباشد .
حدود اختیارات: وکیل نامبرده بهمنظور انجام مورد وکالت دارای تمامی اختیارات تامه و مطلقه بوده اقدام و امضای وی بهمنزله اقدام و امضای موکل نافذ و معتبر است مفاد سنددرنفس وکالت مؤثراست
ضمنا کلیه مدارک و نسخه سند تحویل ذینفع گردید و مفاد سند تنظیمی همراه با قوانین و مقررات مرتبط به طرف/طرفین تفهیم شد و ذینفع اقرار نمود از مفاد سند مطلع و هزینه های قانونی نیز مطابق قوانین و مقررات وصول گردید و مراتب هزینه های تعویض پلاک به ذینفع تفهیم شد .
مستند به بند ب ماده ۳۴ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی امضا کننده ، با اقرار به اطلاع از قوانین و مقررات مرتبط با این سند اعلام و اظهار نمود ، مفاد سند به اینجانب تفهیم و از آن مطلع شدم.
مدارک مورد نیاز تنظیم سند وکالت تعویض پلاک :
- اصل مدارک هویتی موکل و اطلاعات سجلی وکیل
- برگ سبز وسیله نقلیه
- ارائه بیمه شخص ثالث الزامی نیستچرا که وکالت تعویض پلاک برای انجام امور اداری و کاری بوده و حسب دستور صریح (ماده ۴۵ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه : ارائه هرگونه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمهنامه و رفع توقیف از آنها، توسط راهنمایی و رانندگی، دفاتر اسناد رسمی و سازمانها و نهادهای مرتبط با امر حمل و نقل از قبیل تعویض پلاک وسیله نقلیه، تنظیم اسناد رسمی معاملات وسایل مذکور ممنوع میباشد. عدم اجرای تکالیف فوق، حسب مورد تخلف اداری یا انتظامی محسوب میشود.
تبصره – انتقال وسایل نقلیه اسقاطی به مراجع و نهادهای ذیربط و نیز انتقال وسایل نقلیه مشمول خسارت بیمه بدنه به بیمهگر مربوط، از حکم این ماده مستثنی است.)
خدمات ارائه شده از سوی دفاتر که بدون ارائه بیمه ممنوع شده تنظیم اسناد معاملات می باشد نه صرف تنظیم سند وکالت کاری تعویض پلاک
بیشتر بدانیم :
شرایط و مدارک لازم جهت تعویض پلاک خودرو :
ب)اصل شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده
ج)اصل برگ سبز و کارت شناسایی وسیله نقلیه
تذکر: در صورت مفقود شدن سند مالکیت درج یک نوبت آگهی در روزنامه های کثیر النتشار مبنی بر مفقودیت سند و سپری شدن ۱۰ روز از تاریخ درج آگهی.
د)گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگی وسیله نقلیه
ت)بیمه شخص ثالث
ز)معاینه فنی معتبر (خودروهایی که ۴ سال از سال ساخت آن ها سپری شده باشد)
ر)مدرک احراز محل سکونت خریدار شامل: سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر بنام خریدار، همسر ، پدر یا مادر و…
درصورتیکه مدارک بالا برای تأیید محل سکونت را ندارید و کارمند دولت هستید، میتوانید از سازمان مربوطه بخواهید برای شما معرفینامه صادر کند. اگر هم کارمند دولت نیستید، میتوانید جواز کسب ارائه کنید یا فردی که سند یا اجارهنامه محل سکونت ارائه نماید .