متن حقوقی سند تعهد دفتریاری:

بتاریخ فوق؛ …………………… با مشخصات فوق با حضور در این دفترخانه در مقابل ادارات ثبت در خصوص موارد ذیل متعهد گردید: در هیچ سازمان، اداره و نهاد و یا موسسه دولتی، قضایی، وکالت و سردفتری ازدواج و طلاق و به هیچ کدام از مشاغل موضوع ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی اشتغال نداشته و در صورت اثبات خلاف واقع، بدون ادعا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجاز به اتخاذ تصمیم در مورد مشارالیه می‌باشد.

نکته:

دفتریاران محترم جهت شروع کار تضمین می‌سپارند.

ماده ۹ آیین نامه‌های قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سر دفتران و دفتریاران:

• شروع به کار سردفتران و دفتریاران منوط به معرفی ضامن می‌باشد و این کار باید بموجب سند رسمی انجام گیرد.
  • مبلغ مورد ضمانت در مورد سردفتر ۵۰۰۰۰۰ ریال در مورد دفتریاران اول و دوم ۲۵۰۰۰۰ ریال است.
  • مشمولین این ماده می‌توانند بجای معرفی ضامن برابر مبالغی که مقرر گردیده به ایداع وثیقه نقدی یا ملکی یا تضمین بانکی مبادرت کند.
  • ضمانت یا ایداع وثیقه نقدی یا ملکی و یا ضمانت بانکی برای جبران خسارت وارده به اشخاص و دولت از طرف سردفتران و دفتریاران و یا پرداخت محکومیت‌های نقدی دادگاه انتظامی است و این موضوع باید در سند تصریح شود.
  • تبدیل تضمین جایز است.

دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران آمادگی کامل جهت تنظیم سند تعهد دفتریاری و ارایه مشاوره حقوقی و ثبتی در این زمینه را دارد.