فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

جشنواره «نقد برتر» برگزار می شود

قوه قضاییه: جشنواره «نقد برتر» برگزار می شود

به گزارش ایلنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

در راستای اجرای مأموریت‌های قوه قضاییه خصوصاً «احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع» که در اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی پیش‌بینی شده است و نیز راهکارهای مندرج در سند تحول قضایی با عنوان “تقدیر از نقدهای برتر درباره قوه قضاییه مبتنی بر نظر سنجی مستقیم از صاحب نظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز علمی و نهادهای مردمی”، جشنواره نقد برتر قوه قضاییه در هفته قوه قضاییه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این جشنواره، آثار مختلف رسانه‌ای، علمی، حقوقی و… در قالب‌های مختلف مکتوب و چندرسانه‌ای مورد ارزیابی و تقدیر قرار خواهند گرفت.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره نقد برتر، ۱۰ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی برای آثار دریافتی از سوی منتقدین در نظر گرفته شده است.

محورهای ۱۰ گانه اصلی این جشنواره که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود در خصوص آن را به دبیرخانه ارسال کنند، عبارتند از:

  1.  «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع اختلافات»
  2.  «پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی».
  3.  «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور»
  4.  «احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»
  5.  «کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام»
  6.  «اصلاح مجرمان»
  7.  «نظام مدیریتی قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه»
  8.  «کارکردهای رسانه‌ای در قوه قضاییه
  9.  «رویکردهای تحول و تعالی در قوه قضاییه»
  10.  «کارکردهای برون سازمانی قوه قضاییه»

قابل ذکر است ذیل هرکدام از محورهای اصلی محتوایی، تعدادی محور فرعی نیز موجود است که با مراجعه به سایت نقد برتر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره «نقد برتر»، این جشنواره که نخستین دوره خود را تجربه می‌کند و قرار است همه ساله برپا شود، در هفته اول تیرماه سال ۱۴۰۱ و به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور رئیس قوه قضائیه و ضمن دعوت از نقدکنندگان برتر، اصحاب رسانه و مسئولین دستگاه قضایی برگزار می‌شود.

گفتنی است در هر گروه از جامعه هدف، براساس نظر هیات‌های داوری، در قالب سه نوع جایزه از جمله نقدهای طلایی (چهار نقد)، نقدهای نقره‌ای (چهار نقد) و نقدهای برنزی (چهار نقد) از منتقدین تقدیر به عمل می‌آید، همچنین جوایز نفیس دیگری نیز به منتقدین برتر اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هیات داوران جشنواره نقد برتر متشکل از جمعی از افراد دارای تخصص، دانش، تجربه و شهرت در حوزه‌های خاص است (صاحب‌نظران حقوقی، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز دانشگاهی و نهادهای مردمی).

گفتنی است ترکیب هیات داوران این جشنواره نیز با نظرات گروه‌های تخصصی و مردمی انتخاب شده اند.

بر این اساس، منتقدین صاحب اثر می‌توانند آثار خود با محورهای یاد شده را حدفاصل تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سال ۱۴۰۱ با مراجعه به آدرس سایت نقد برتر: https://naghd.eadl.ir و سامانه نقد برتر: naghdebartar.ir ثبت و ارائه کند.

آدرس: خیابان حافظ جنوبی، خیابان جامی، کوچه کسری / دبیرخانه جشنواره

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها