فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

شناسایی ۳۶ موسسه غیرمجاز ثبت بِرَند

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد اعلام کرد: شناسایی ۳۶ موسسه غیرمجاز ثبت بِرَند

سید محمدعلی میرطاهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره تخلفات شرکت‌های ثبت برند افزود: طبق بررسی‌ها از مجموع ۴۰ موسسه فعال در حوزه ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری فقط چهار موسسه به ثبت رسیده بود و مابقی آنها غیرقانونی و غیرمجاز بودند.

وی تصریح کرد: موسسات ثبت برند حتی آنهایی که فعالیت خود را ثبت کرده‌اند، هیچ ارتباطی با مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ندارند.

میرطاهری اظهارداشت: تخلفات موسسات ثبت برند و علائم تجاری از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود و کارشناسان مرکز مالکیت فکری در چارچوب قانون و با حفظ تکریم مراجعه کنندگان مستقیم به درخواست‌های مراجعان و ذینفعان مالکیت فکری رسیدگی می‌کنند.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آمار سازمان جهانی مالکیت معنوی افزود: براساس آمار سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) ایران در سال گذشته به لحاظ ثبت اظهارنامه‌های علائم تجاری رتبه سه، ثبت اظهارنامه‌های طرح‌های صنعتی رتبه ۱۲ و ثبت اظهارنامه‌های اختراعات رتبه ۲۱ را در جهان کسب کرده است و این آمار جهانی حاکی از تلاش‌های همکاران ما در مرکز مالکیت معنوی است.

وی گفت: مرکز مالکیت معنوی و فکری صرفاً در ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها مستقر است بنابراین موسسه و دفتر دیگری با این مرکز ارتباط ندارند و متقاضیان علائم تجاری به صورت غیرحضوری می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی نسبت به ثبت اظهارنامه علائم تجاری و اظهارنامه اختراعات و اظهارنامه علائم تجاری اقدام کنند و دیگر نیازی به حضور در سایر دفاتر و موسسات نیست.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارتقای ۷ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری خبر داد و گفت: هر ساله نزدیک به ۱۳۰ کشور جهان براساس حدود ۸۰ شاخص در حوزه‌های مختلف اقتصادی و علمی رتبه‌بندی می‌شود و در یک سال گذشته رتبه ایران از پله ۶۷ به ۶۰ ارتقا یافت.

میرطاهری افزود: ایران در شاخص سرانه علائم تجاری ثبت شده در کشور رتبه یک، در شاخص سرانه طرح‌های صنعتی ثبت شده در کشور رتبه ۱۴، در شاخص سرانه اختراعات ثبت شده در کشور رتبه هفت و در شاخص سرانه درخواست‌های ثبت اختراع تحت سیستم PCT، رتبه ۴۴ را به دست آورده است.

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها