فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

سرفصل‌های آموزشی در اجرای سند تحول قضائی

نشست بررسی سرفصل‌های آموزشی در اجرای سند تحول قضائی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست عناوین سرفصل‌های آموزشی استخراج شده از سند تحول قضائی جهت طراحی در دوره‌های آموزشی قوه قضائیه مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مفاد سند تحول قضائی باید اجرا شود، تا تحول صورت پذیرد، به ذکر چند اقدام اساسی در این راستا پرداخت و عنوان کرد: کارکنان قوه قضائیه باید نسبت به اهداف و محتوای سند آگاه باشند و بدانند که اجرای مفاد سند قطعاً موجب تحولات مثبتی خواهد شد و نسبت به اجرای برنامه‌های تولیدی این سند همراه و همگام باشند.

این مقام عالی قضائی افزود: سند تحول حاوی یکسری احکامی است که باید با زمانبندی متناسب به برنامه تبدیل شود و گام به گام اجرا شود. لذا تشریح منافع اجرای سند تحول امری ضروری است. کم کردن حجم کار، افزایش سرعت فعالیت‌ها و با بالابردن دقت در کار از جمله مواردی است که به نفع کارکنان است.

معاون رئیس قوه قضائیه اذعان داشت: جهت گیری های خوب این سند مورد نیاز امروز جامعه است و رویکردهای جدیدی آن سرآمدی دستگاه قضا را در تراز مناسب و مورد انتظار جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

وی افزود: تولید برنامه از سند تحول قضائی هدف است و تصور سند تحول بعنوان برنامه موجبات ناکارآمدی آن را مهیا می‌سازد. وی ادامه داد: مجریان توانمند و مجرب با مواجهه با این سند می‌توانند عناوین برنامه‌های عملیاتی را استخراج کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه نیاز آموزش سند تحول قضائی در همه سطوح متصور در قوه قضائیه را مهم برشمرد و گفت: انعطاف پذیری در تهیه عناوین جز جدایی ناپذیر اجرای مراحل برنامه‌ها است که باید به طور مرتب کنترل و بررسی شود تا نقاط قوت و ضعف شناسایی و موجبات تسهیل در پذیرش مأموریت‌ها و تغییرات از سوی کارکنان فراهم شود و مترصد به یادگیری شوند.

معاون رئیس قوه قضائیه بیان داشت: عناوین برنامه نیز باید عملیاتی باشد و ضمن رعایت اثر بخشی رکن زمان و هزینه منطقی لحاظ شود.

در ادامه مهدی جوهری مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به ارائه شرحی از روند تدوین عناوین آموزشی پرداخت.

در راستای تحقق اهداف سند تحول قضائی و به منظور تدوین دوره‌های آموزشی مورد نیاز کارکنان و قضات متناسب با سند مذکور، کارگروه تخصصی با حضور اساتید برجسته تشکیل و پس از جلسات فشرده کارشناسی ۵۸ عنوان دوره آموزشی مبتنی بر مأموریت‌های فصل دوم سند تحول قضائی تدوین گردید.

اداره کل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه همچنین بر اساس تکلیف مقرر بر اساس سند تحول قضائی اقدام تدوین پیش‌نویس دستورالعمل دستیاری قضائی نموده است که بعد از تصویب جهت تقویت ابعاد مهارتی و تجربی در محاکم، در دوره کارآموزی سال جاری اجرایی خواهد شد.

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها