فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

سند کاداستری جزیره هرمز صادر شد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان: سند کاداستری جزیره هرمز صادر شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قهرمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی استان و با همکاری بسیار خوب استانداری هرمزگان، سند کاداستری جزیره هرمز به عنوان نخستین جزیره ایرانی خلیج فارس صادر شد.

وی هدف از صدور سند کاداستری برای جزیره هرمز را اعمال حاکمیت بهتر به منظور حفاظت از محیط‌زیست این جزیره جهت جلوگیری از هرگونه دریاخواری، کوه‌خواری و سوءاستفاده از طریق تصرف غیرقانونی و دست‌اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: سند کاداستری جزیره هرمز به مساحت ۳۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۵۳ متر مربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صدور سند کاداستری جزیره هرمز، تاکنون برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی استان هرمزگان سند مالکیت کاداستری به نام دولت صادر شده است که این موضوع نتایج مهمی را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت این اراضی به دنبال خواهد داشت.

قهرمانی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل سازنده استانداری هرمزگان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با دستگاه قضائی برای صدور سند کاداستری جزیره هرمز، اظهار کرد: خوشبختانه در نتیجه هم افزایی و همکاری میان قوای مجریه و قضائیه در استان هرمزگان برای صدور اسناد کاداستری اراضی ملی در این استان کار بزرگی صورت گرفته است که مطمئناً این اقدامات، تأثیر به‌سزایی در کاهش تخلفات، دعاوی و پرونده‌های قضائی مرتبط با این حوزه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

- دیدگاه‌ها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *