فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

ثبت ۶ هزار و ۶۵۲ شرکت دانش بنیان/ علائم تجاری فاقد فعالیت اقتصادی تعلیق می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ثبت ۶ هزار و ۶۵۲ شرکت دانش بنیان/ علائم تجاری فاقد فعالیت اقتصادی تعلیق می‌شود

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابایی در مراسم آیین تجلیل از مخترعان و طراحان صنعتی جوان با اشاره به ماده ۵۲ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تنها متولی ثبت مالکیت و طرح های صنعتی و اختراع است و در زمینه مالکیت معنوی اقدامات ارزشمندی انجام شده است و بر اساس وضعیت شاخص سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، جمهوری اسلامی ایران در ثبت اظهارنامه علائم تجاری در سال ۲۰۲۰ رتبه پنجم و در سال ۲۰۲۱ رتبه سوم را کسب کرده است که این امر نشان از رشد کشور در این زمینه دارد.

وی با اشاره به حجم قابل توجه ثبت علائم تجاری در مرکز مالکیت معنوی رگفت: البته برخی از این علائم فاقد سابقه فعالیت اقتصادی بوده و صرفا خرید و فروش شده‌اند؛ از این رو اعلام کرده‌ایم اگر علائم تجاری فعالیت اقتصادی نداشته باشند در مسیر تعلیق قرار می‌گیرند.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به فرایند سه مرحله‌ای اعتراض متقاضیان ثبت علائم‌ تجاری اظهاداشت: کمیسیون ماده ۱۷۰‌ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب یکم بهمن ۱۳۸۷، محاکم حقوقی و دادگاه تجدیدنظر سه مرجع قانونی برای رسیدگی به اعتراضات است.

وی اضافه کرد: بعد از نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل شد و اعلام کردیم شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند خارج از تشریفات اداری اقدام به ثبت کنند.

بابایی ادامه داد: یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مقابله با تاسیس و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی است که کارگروهی برای شناسایی شرکت‌های غیر فعال و صوری تشکیل شده است تا به محض شناسایی، این شرکت‌ها در فرایند تعلیق قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه ۶ هزار و  ۶۵۲ شرکت دانش بنیان در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها ثبت و فعال شده است افزود: قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اقدامات جهادی، منویات رهبر انقلاب اسلامی را در راستای شرکت های دانش بنیان اجرا خواهند کرد.

در ادامه حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در موضوع مالکیت معنوی و با توجه به شعار سال ضمن حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان باید همکاری‌های مشترک جهاد دانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه‌های آموزشی افزایش یابد.

براساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر مخترعان و طراحان صنعتی جوان کشور تجلیل از تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جهاد دانشگاهی به منظور همکاری بیشتر این دو نهاد منعقد شد.

این مراسم با حضور علی آقا محمدی مشاور دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی هیات دولت، محمدمهدی تهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا طیبی ریاست جهاد دانشگاهی، سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه برگزار شد.

- دیدگاه‌ها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *