فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

لزوم ارزیابی فعالیت های هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران

5/5

دوره فعالیت هیات مدیره فعلی کانون تهران رو به پایان است و بدیهی است بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد هیات مدیره فعلی می‌تواند ضمن شفاف‌سازی عملکردها و اطلاع همکاران در سطح تهران و کشور از انچه گذشته و خدماتی که ارائه شده و یا کاستی‌ها و اقدامات برجای مانده ، نقشه راهی باشد برای منتخبین جدید و دوره های بعد تا به نقاط قوت و ضعف مدیریت اجرایی بر کانون واقف و خود را بعنوال مسئول در معرض سوال و مطالبات صنف قرار داده و به بررسی اولویت‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود و آتی بپردازند، به ویژه انکه یک بازنگری و بررسی نقاط ضعف نیز می‌تواند از تکرار رویه نادرست جلوگیری و برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان و دقیق تر را برای داشتن چشم اندازی بهتر درحوزه کتابت و رفع چالش ها و موانع پیش رو را تسهیل و تسریع نماید.

با این وصف اعتقاد عمومی بر این است که هیات مدیره کانون، عملکرد خود را بررسی و با ارایه گزارش مستند، میزان رضایت‌مندی سردفتران و دفتریاران را در یک نظر سنجی ارزیابی نماید.

قطعا یک مدیریت کارآمد و مسئولیت پذیر به دنبال کسب رضایت جامعه تحت مدیریت خود، هدف و احترام به نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنان برای رسیدن به اهداف عالی سازمانی خواهد بود.

در این زمینه مطالبه‌گری همکاران نیز می‌تواند موجب تغییر رویکرد و شیوه سنتی اداره کانون و حرکت به سوی شفافیت و پاسخگویی و اصلاح عملکرد باشد. لذا سوالات به گونه‌ای طرح شده‌اند که هم اعضای هیات مدیره و همکاران محترم به آن پاسخ دهند.

  1. آیا هیات مدیره برنامه محور عمل نموده است؟ آیا برنامه کاری مدونی داشته است یا خیر؟
  2. آیا هیات مدیره بودجه مورد نیاز برای اجرای فعالیت های خود در طول یکسال را برآورد و تصویب و بر اساس آن عمل نموده است؟
  3. آیا هیات مدیره در ابتدای فعالیت خود با بهره مندی از نظرات سران دفاتر و دفتریاران و فعالان و تشکل‌های صنفی اقدام به نیاز سنجی در حوزه فعالیت‌های خود برای ارایه بازخورد بهتر و تعیین اولویت‌های مورد توجه همکاران نموده است یا خیر؟
  4. آیا اعضاء هیات مدیره با اعتقاد به اصل شفافیت بر اساس شعارهای انتخاباتی خود، در برابر پرسشگری همکاران پاسخگو بوده‌اند و کدامیک از اعضا هیات مدیره در این زمینه شفاف تر رفتار نموده‌اند؟
  5. تا چه اندازه اعضای هیات مدیره به شعارهای انتخاباتی خود پایبند بوده اند و تا چه میزان در زمینه تحقق این شعارها تلاش و اقدام نموده‌اند؟
  6. آیا هیات مدیره کانون در حوزه اصلاح ساختار داخلی نظیر اصلاح ضوابط، دستور العمل و آیین‌نامه‌های قبلی، نظیر اصلاح آیین نامه داخلی ،تعرفه حق التحریر ،ضوابط و مقررات کار دفاتر، تعیین و تصویب بودجه سالانه؛ نحوه فعالیت و شرح وظایف کمیسیون‌ها، مرکز جامع علمی و کاربردی و حذف واحد های غیر ضروری و … اقدامی نموده است یا خیر؟
  7. آیا در مدت فعالیت، کمیسیون ها توانسته‌اند به عنوان بازوی اجرایی به هیات مدیره کمک نمایند؟
  8. آیا هیات مدیره، گزارش عملکرد کمیسیون‌ها را ارزیابی نموده و تا در دوره‌های آتی بر اساس ارزشیابی، نسبت به حذف کمیسیون های غیر فعال و غیر ضروری و یا ادغام آنها اقدام می نماید ؟
  9. هیات مدیره بر اساس عملکرد ارایه شده کدام یک از کمیسیون‌ها را تا کنون موفق ارزیابی می کند؟
  10. آیا روابط عمومی کانون در زمینه تولید اخبار کانون و پوشش و بازتاب خبری در سطح داخلی و خارج از کانون جهت اطلاع‌رسانی و آشنایی مردم با وظایف کانون سردفتران و دفتریاران و ارتقاء جایگاه سند رسمی و فراهم نمودن زمینه مصاحبه در جراید رسمی، موفق بوده است؟
  11. آیا در راستای آموزش و ارتقاءمهارت حرفه ای سردفتران و دفتریاران با رویکرد تخصصی کردن اقدامات موثری در دوره‌های گذشته صورت گرفته است؟
  12. در راستای تحقق استفاده از تجارب و توانایی‌های بانوان همکار چه اقداماتی انجام شده و تاچه اندازه از ظرفیت بانوان سردفتر و دفتریار در امور اجرایی به ویژه در کمیسیون‌ها استفاده شده است؟
  13. کانون در راستای حمایت از همکاران در دادگاه‌های انتظامی و عمومی تاچه اندازه مداخله، پیگیری و یا کنش رسانه‌ای داشته است؟
  14. آیا هیات مدیره در حوزه تعاملات برون سازمانی از جمله تشکیل جلسات ،تعامل و انعقاد تفاهم نامه همکاری با قوه قضاییه و دستگاه های اجرایی و قوه مقننه مطلوب عمل نموده است یا خیر؟
  15. نحوه تعاملات کانون با حوزه دولت و مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟در کدام حوزه بهتر عمل شده است؟
  16.  آیا رابطین منتخب تاثیر گذاری و پیگیری لازم را در حوزه لوایح و طرح های مطروحه جهت جلوگیری از تضییع حقوق جامعه سردفتران و انتقال نظرات و پیشنهادات کانون داشته‌اند؟

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها