فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

فعالیت شرکت‌های صوری در مناطق آزاد غیرممکن شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی: فعالیت شرکت‌های صوری در مناطق آزاد غیرممکن شد

سعید محمد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره حدنگاری مناطق آزاد افزود: ما هشت منطقه آزاد فعال داشتیم که هفت منطقه نیز سال گذشته مصوب و ابلاغ شد و ما شروع به راه اندازی آن کردیم و در واقع اکنون ۱۵ منطقه آزاد داریم.

وی ادامه داد: وقتی یک جایی منطقه آزاد تلقی می‌شود، بلافاصله زمین در آن مناطق خیلی گران می‌شود که خود این موضوع باعث طمع افراد سودجو و زمین خوار به این مناطق می‌شود که لازم است ساماندهی در این خصوص صورت گیرد و تمام اراضی نیز در این مناطق حدنگاری و نقشه‌های کاداستری آن آماده شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بحث صدور سند تک برگ برای مناطق آزاد یکی از موضوعات اصلی است که مالکیت آن باید در اختیار منطقه آزاد قرار گیرد و ما بتوانیم از آن‌ها مراقبت کنیم تا افراد سودجو نتوانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: خوشبختانه با همکاری سازمان ثبت این امر مهم امروز به نتیجه رسید و تفاهم نامه‌ای امضا شد و ان شاءالله در مدت کوتاهی شاهد آن خواهیم بود که این ساماندهی اتفاق بیافتد و همه مناطق آزاد دارای سند تک برگ شوند.

محمد درباره فعالیت شرکت‌های صوری نیز گفت: ما در مناطق آزاد این موضوع را رصد می‌کنیم که اگر شرکتی از قبل ثبت شده است، الزاماً فعالیت تجاری داشته باشد و بررسی‌ها در این خصوص صورت می‌گیرد که آیا برای افرادی که در این شرکت‌ها هستند، بیمه رد می‌شود یا خیر که خود این نشان دهنده آن است که آیا آن شرکت در منطقه آزاد فعال است.

 

حدنگاری مناطق آزاد ظرف یک ماه آینده

وی افزود: ما همه آن‌ها رصد می‌کنیم و اگر شرکت‌هایی صوری باشند یعنی فعالیتشان را در سرزمین اصلی انجام می‌دهند، اما در مناطق آزاد ثبت شده‌اند از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: هم اکنون نیز شرکت‌هایی با حضور در مناطق آزاد برای خرید زمین درخواست می‌دهند که می‌خواهند یک فعالیت اقتصادی انجام دهند، اما ما به آن‌ها اعلام می‌کنیم قبل از اینکه ثبت شرکت انجام شود، ابتدا باید کارگاه خود را راه اندازی کنند و پروانه کسب بگیرند، بعد ما به آن‌ها اجازه می‌دهیم که نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند.

محمد افزود: در واقع روش‌های مختلفی را به کار می‌گیریم که مطمئن شویم شرکت‌هایی که در مناطق آزاد ثبت می‌شوند الزاماً فعالیت اقتصادی خواهند داشت.

- دیدگاه‌ها -

guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها