فیلترهای عمومی
دقیقا همین عنوان
جستجو در عناوین
جستجو در متن محتوا
فیلتر بر اساس سبک محتوا
نوشته‌ها
برگه‌ها
پایگاه مستندات

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و دبیرخانه مناطق آزاد تجاری

تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و دبیرخانه مناطق آزاد تجاری امضا شد/ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: صدور سند تک برگی و حدنگاری جزیره کیش در هفته آینده/سعید محمد: استفاده از شیوه های جدید زمین خواری در مناطق آزاد

به نقل از خبرگزاری میزان، صبح یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دبیرخانه مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصاد میان حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به امضا رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: کارگروه ویژه مشترکی تشکیل شده که اقدامات خوبی را رقم زده است.

وی افزود: با انعقاد این تفاهم نامه ۹ ماده در دستور کار در جهت حل مشکلات قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه به ثبت شرکت‌های مناطق آزاد سرعت بخشیده می‌شود و در آینده نزدیک نیز ۱۵ منطقه آزاد جهت تثبیت حدنگاری خواهد شد.

بابایی مهمترین هدف تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و دبیرخانه مناطق آزاد تجاری را صدور اسناد حدنگاری (کاداستر) برای زمین‌های مناطق آزاد برشمرد و گفت: صدور اسناد حدنگاری برای اراضی مناطق آزاد اولین اقدامی است که انجام خواهیم داد تا بدین وسیله مالکیت مناطق آزاد تثبیت شود.

وی در ادامه اظهارکرد: هفته آینده سند تک برگی و حدنگاری جزیره کیش نیز صادر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم، گفت: هشت منطقه فعال را داریم که ۷ منطقه به آن اضافه شده است و با توجه به رشد قیمت اراضی در مناطق آزاد باید به دنبال جلوگیری از ورود دلالان و طمع سوءاستفاده گران باشیم.

سعید محمد افزود: ساماندهی مناطق آزاد ضروری است، زیرا در منطقه آزاد چابهار شاهد معضل زمین خواری هستیم که باید با حدنگاری و کاداستر این موضوع ساماندهی شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری بیان کرد: در حال حاضر در بخشی از انزلی برخی سند سازی کردند تا زمین را تصاحب کنند که باید نهاد‌های دولتی و به ویژه سازمان ثبت در این راستا هوشیار برخورد کنند تا از سودجویی‌ها جلوگیری شود. قطعا با ورود سازمان ثبت اسناد نا بسامانی در زمین و املاک در مناطق آزاد برطرف خواهد شد.

محمد اظهار کرد: صدور سند تک برگ مالکیت برخی مناطق نیز موضوع دیگری است که باید انجام شود و امیدواریم این تفاهم نامه راهکار و کلید حل مشکلات مناطق آزاد باشد.

- دیدگاه‌ها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *